Digg wisselt Google voor Microsoft

Digg wisselt Google voor Microsoft

Microsoft heeft het exclusieve recht gekregen om alle advertenties te gaan verzorgen op Digg.com. Google verzorgde voorheen de advertenties en heeft het nakijken. Hoewel Digg ook in gesprek was Yahoo! en Google, besloot het uiteindelijk in zee te gaan met Microsoft dat middels het vernieuwde AdCenter het beste advertentieplatform bood, hoewel voor mijn gevoel Microsoft niet echt geliefd is bij de hardcore diggers.

De overeenkomst heeft een duur van drie jaar en is voor Microsoft een overwinning in een advertentiemarkt vol overnames met Google als grootste concurrrent. Eerder nam Microsoft al Aquantive over voor $6 miljard, werd Doubleclick overgenomen door Google voor $3,1 miljard, kocht Yahoo! Rightmedia, WPP kocht 24/7 Realmedia en nam AOL’s Advertising.com AdTech over.

What’s next?


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • What’s next ... idd ! Google World Domination? :|

    geplaatst op
  • Wat ze er dan niet bij vertellen is dat Microsoft verlies maakt op de deal (bron: techcrunch). Beetje kunstmatig p/v's kopen voor een groter bereik voor adverteerders...

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.