Inmiddels ligt de 21e solo CD van Paul McCartney al in de shops van Starbucks. De nieuwe plaat van de ex-Beatle werd uitgebracht via het label van Starbucks, Hear Music. De hele muziekindustrie zit op het randje van haar stoel om te volgen hoe succesvol deze innovatieve strategie zal blijken.
Daarnaast heeft Starbucks aan Digital Music News laten weten dat zij het hier niet bij laat zitten. Starbucks is namelijk bezig met de organisatie van een soort Idols. De koffiemagnaat noemt het concept “Starbucks Music Makers Competition” en muzikanten kunnen hun muziek uploaden naar een speciaal ingerichte website. Vervolgens worden er deelnemers uitgekozen die mogen meedoen aan de voorrondes, welke zullen plaatsvinden in het noordoosten van de V.S.
Voor de halve finalisten zal er een online wedstrijd georganiseerd worden, samen met een in-store promotiecampagne. Ook wordt er gespeculeerd dat Starbucks op de radio actief zal zijn met dit concept. Uiteraard kan het publiek in de finale ook Sms’en om zo te stemmen op zijn of haar favoriete muzikant. Onduidelijk is echter nog wat er met de winnaar gebeurt en of Starbucks van plan is om ook deze muziek te verkopen via haar shops.