The Sound of Advertising

7 juni 2007, 16:00

{title}Het Amsterdamse reclameburo Y&R Not Just Film heeft een uniek radioconcept gelanceerd. Onder de naam Y&RNJF Radio kan men 24 uur per dag, 7 dagen per week, muziek via internet beluisteren. Het unieke is dat er alleen maar muziek wordt gedraaid uit commercials. Denk aan The Dandy Warhols – Bohemian like you (Vodafone) of Outkast – Heya (KPN). Tijdens het luisteren kan men naast de titel en de artiest ook zien bij welk merk het liedje hoort.

Y&RNJF Radio realiseert zich wel dat het hier om een niche gaat en ze zijn dan ook zeer tevreden als ze enkele honderden luisteraars per dag kunnen bereiken. Het radiostation heeft haar focus gezet op de hele wereld en Nederlandstalige muziek zal dan ook niet gebruikt gaan worden. Y&RNJF Radio is momenteel het enige radiostation in z’n soort ter wereld die zich uitsluitend richt op reclame-muziek.

Vanaf vanmiddag is het al mogelijk om via Shoutcast te luisteren naar het radiostation en na vanavond zal het mogelijk zijn om via de website in te tunen.

Maurice Brand
Directeur bij Opmax BV

Maurice Brand is oprichter en community manager bij BOOMR.nl, een muziek platform gericht op lokale artiesten.

Categorie
Tags

9 Reacties

    brandnewmedia

    Iemand al geluisterd?


    7 juni 2007 om 16:57
    venturo

    Nanomarketing?


    7 juni 2007 om 18:22
    brandnewmedia

    Haha heb je die zelf bedacht?


    7 juni 2007 om 18:28
    venturo

    Yep, soms ben ik wel leuk hoor. 🙂


    7 juni 2007 om 18:40
    loket

    Wat is het volgende station? Alle titels die beginnen met een ‘A’? Of nummers die ooit uitgebracht zijn in de maand juli?


    7 juni 2007 om 18:57
    brandnewmedia

    Leuk idee Peter. Zullen we dat samen gaan doen? 🙂


    7 juni 2007 om 18:59
    venturo

    Maurice…. de haartjes van de lange staart 🙂


    7 juni 2007 om 19:02
    brandnewmedia

    OK Albert, dan weet ik dat. Wanneer ik hem gebruik zal ik naar de Venturo weblog linken 😉 Heb je nog geen Wiki-pagina er over gemaakt? haha


    7 juni 2007 om 19:04
    Remco Bos

    Bij Radio Digitaal weten we al langer dat (tijdelijke) themakanalen het uitstekend doen. WK en EK<21 Voetbalstation, Kersthits en Apres Ski doen of deden het allemaal uitstekend. Apres Ski zelfs zo goed dat daar een permanent station van wordt gemaakt op dit moment.

    Helaas krijg ik de player van Y&RNJF Radio nog niet aan de praat maar dit is wel een heel leuk initiatief! Dit laat goed zien dat webradio verrassend kan zijn en relatief eenvoudig op te zetten. Dit station/format is complementair aan andere stations/formats. Y&RNJF Radio is dus van toegevoegde waarde….nou maar hopen dat we snel kunnen luisteren.


    8 juni 2007 om 05:39

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!