Fortis Belgie investeert 5% marketingbudget in social network

Fortis Belgie investeert 5% marketingbudget in social network
,

Fortis Belgie investeert 5% van haar marketingbudget in social network

Op het Web 2.0 congres in Mediaplaza vandaag presenteerden Catherina Ossemerct van Fortis België samen met het verantwoordelijke bureau de case van Join2Grow. Het sociale ondernemersnetwerk is sinds begin dit jaar actief. In haar presentatie lichte de Head of Brand Expression toe welke plaats het netwerk heeft in de totale marketing communicatie mix van Fortis en wat de eerste concrete resultaten zijn.

Bijzonder, wat mij betreft, is dat join2grow door Fortis in het kwadrant ‘Sales Support’ wordt geplaatst en niet in ‘Consolidate Brand’ of ‘Strenghten Relation’. De belangrijkste door Fortis geformuleerde doelstelling voor het platform zijn nieuwe klanten voor de afdeling Commercial en Private Banking.

Op dit moment trekt het platform 575 bezoekers per dag, 20% van de bezoeken zijn herhalingsbezoeken. Vijftienhonderd bezoekers hebben de moeite genomen een profiel aan te maken en 18% van de geregistreerden neemt actief deel aan de discussies op het platform. De deelnemers vallen in de leeftijdsgroep 30 tot 60 jaar en het overgrote deel is man, meer dan 90%.

Het platform is gelanceerd met een DM, print en online campagne, Trigger zijn onderzoeksresultaten uit een internationale ondernemers survey, call to action is om jouw mening op de onderzoeksresultaten te geven. De banners hadden een CTR van 0.17%.

Uitgangspunt was om het platform ruim een jaar in de lucht te houden, en bij succes eventueel langer. Een ‘tijdelijk’ netwerk dus, ik vraag mij af wat er met de gebruikers en de omgeving gaat gebeuren als Fortis besluit dat het niet meer in de communicatiestrategie past.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 8 reacties op dit artikel

  • Interessant concept dat er goed uitziet. Verbaasd mij inderdaad ook dat ze het positioneren in sales support kwadrant (zou het zelf in strenghten relationship plaatsen).

    Mocht Fortis er ooit mee willen stoppen dan lijkt het me geen probleem om het zelfstandig verder te laten gaan toch? Of is het aan de achterkant ook gekoppeld aan Fortisprocessen en systemen?

    geplaatst op
  • Het artikel heeft ze goed gedaan ik zie nu ruim 1800 profielen.
    De wijze van linken is wel grappig, ziet snel een lijst met mensen met dezelfde interesse.
    Ik zie nog niet veel interactie tussen de leden.
    De verbondenheid met het netwerk voor mij is niet hoog.
    Ook grappig is dat je eerst een contact op 'reveal' moet zetten voordat deze zichtbaar wordt in jouw contactlijst. Volgens mij vergeten dat veel leden, want bij de meeste leden zie ik 0 contacten. Dit terwijl ik ermee verbonden ben.

    geplaatst op
  • @Erno Kracht van MF op de Belgische markt niet onderschatten ;-)

    geplaatst op
  • @Marco: Uit de presentatie heb ik begrepen dat er aan de achterkant inderdaad koppelingen met Fortis systemen zijn. Persoonsgegevens, interesses, statistieken.

    Erg mooi vond ik de manier waarop ze proberen nieuwe contacten/klanten te werven, door in te spelen op de aangegeven interesses en ze uit te nodigen bij een door Fortis gesponsorde activiteit, met uiteraard het beste van het beste qua plekken en catering.

    geplaatst op
  • @Ewout: ah, in dat geval maakt het een evt. zelfstandige doorstart wat lastiger.

    Een aantal presentaties zijn inmiddels als pdf te downloaden:
    http://www.mediaplaza.nl/mp.php/marketingplaza/agenda/archief.php/?year=2007&archief=162

    geplaatst op
  • @Marco: En ook de presentatie van Carl Mangold (over Consument 2.0) is te vinden op het web!
    http://www.slideshare.net/brandgage/20070509-brandgagement-hoe-bereik-je-je-creatieve-consument/

    geplaatst op
  • Erwin Boogert van Emerce merkt in zijn artikel over Flametree het volgende op:

    (...) Een jaar geleden lanceerde Fortis een vergelijkbaar initiatief, netwerksite Join2grow. Uit de zoekmachine blijkt dat 12 Nederlanders zich er inschreven. (...)

    geplaatst op
  • Join2grow trekt de stekker eruit (via Erno Hannink):

    (...) Dear Join2Grow member,

    After two years of activity, we have decided to suspend the website which you have helped to inspire and build. As of the end of February 2009, Join2Grow will no longer be online.

    First and foremost, we would like to take this opportunity to thank you. From the beginning, our objective was to create an online community dedicated to the European entrepreneur. Without your participation, your help and your encouragement, we could never have succeeded in accomplishing that goal.

    These are uncertain times for all of us, and as much as we would prefer to be weathering the financial storm along with our members, a complicated set of factors has determined that the best course for us is to stop, at least for now.

    As for you and your fellow entrepreneurs, we encourage you to keep up the good work! Through our community, entrepreneurs throughout Europe have created relationships that will endure. Stay in touch with each other, or reach out to other members in these final weeks of Join2Grow.

    According to our January poll - “How do you feel about your company's prospects in 2009, compared to 2008?” - about half of you believe that you will do at least a little bit better in the coming year.

    We at Join2Grow salute your optimism and wish you the best of luck with your ventures in 2009 and beyond! (...)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.