Kobalt in de etalage

Kobalt in de etalage
Adformatie:
(...) Wat al langer als gerucht rondging, werd gisteren eindelijk bevestigd: Kobalt staat officieel in de etalage, oftewel, het adverteerders-mediabureau is 'op zoek naar een strategische partner'. Het persbericht (pdf) geeft 'veranderende markt-omstandigheden' als reden. Kobalt-baas Marc Stubbé gaat er voorlopig vanuit, dat een nieuwe eigenaar het hele bedrijf overneemt en dat het niet in delen wordt opgeknipt. Uitgezonderd Maxeda (dat vertrekt) geven de overige Kobalt-aandeelhouders (ABN AMRO, Ahold, Heineken, ING, Laurus, Masterfoods en Rabobank) een commitment af om tenminste nog twee jaar klant te blijven onder een nieuwe eigenaar. Verwacht mag worden dat Omnicom (ten behoeve van een tweede mediabureaumerk naast OMD) en Aegis Media in elk geval belangstelling hebben. Kobalt, waar 225 mensen werken, haalde in 2006 een omzet van 531 miljoen euro. (...)

Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • 'Veranderende marktomstandigheden'... uh? Kan dat niet wat specifieker? Want wat is er de laatste jaren voor Kobalt veranderd maar waar andere bureaus niet mee te maken hadden? Een ander mediabureau als partner zou daarom in dat opzicht niet logisch zijn. Vermoedelijk gewoon op zoek naar een internationaal netwerk? Of een alliante met een full service communicatienetwerk om meer grip te krijgen op concept en creatie? Anyone?

    geplaatst op
  • Emile, ik begrijp het persbericht eerlijk gezegd ook niet helemaal. Aansluiting bij een internationaal netwerk (met alle schaalvoordelen en kortingen) lijkt de meest logische verklaring.

    Iemand enig idee waarom Maxeda uitstapt?

    geplaatst op
  • Het bericht van Maxeda dateert al uit februari. Het vermoeden was toen dat Maxeda, of delen daarvan, ook weer te koop staan en dan is het als bedrijf beter om zo min mogelijk deelnemingen te hebben.
    Kobalt staat waarschijnlijk zelf in de etalage omdat vooral de internationale adverteerders steeds vaker hun media-inkoop wereldwijd consolideren bij 1 partij. En aangezien Kobalt alleen lokaal opereert is de aansluiting bij een internationaal netwerk in dat opzicht belangrijk om dergelijke klanten binnen te kunnen blijven houden.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.