TMNT guerrilla in São Paulo

TMNT guerrilla in São Paulo
,
@yizmo

Op Marketingfacts zijn het afgelopen jaar verscheidene (outdoor) guerrilla acties voorbij gekomen, die gebruik maken van projectie. Zo zagen we: Sportlife beamvertising in Rotterdam, L.A.S.E.R. Tag van Graffiti Research Lab, Virtuele etalage in de Bijenkorf, Alexander McQueen’s modeshow, Promotie via 3D video en de tijger van Karoline Sobecka. Het Braziliaanse interactieve reclamebureau Ginga Agência Interativa heeft ter promotie van de bioscoopfilm Teenage Mutant Ninja Turtles (in Brazilië: Tartarugas Ninja TMNT) op een gebouw in São Paulo met 25 verdiepingen een 3D video teaser geprojecteerd, waarin te zien is hoe de 4 heldhaftige Turtles (Michelangelo, Leonardo, Donatello en Raphael) een vrouw redden. Op het special blog Estamoschegando.com.br (We are arriving) kan men alle acties rondom de release van TMNT volgen.

De 3D video projectie trok de nodige aandacht! Veel toevallige voorbijgangers maakten spontaan een foto en enkele buspassagiers stroomden toe om de guerrilla actie te aanschouwen. Onder de toeschouwers werden 500 tickets voor de TMNT film uitgedeeld. Andere guerrilla acties betroffen gratis pizza's, vastgeketende schurken en shurikens (Ninja sterren) op auto's met het adres van de website. De krant Metropole wijdde een artikel aan de TMNT guerrilla actie. Op de officiële filmsite worden bezoekers aangemoedigd om hun eigen homevideo in te sturen. De beste video's worden beloond met een Xbox 360 en worden op de DVD "Ninja Turtles - the Return" onder extra's opgenomen.


Delen

0
0


Er zijn 7 reacties op dit artikel

  • Je bent er snel bij Paul; de film begint net een beetje buzz in de blogosfeer op te leveren. Prachtige campagne overigens!

    geplaatst op
  • @Marco:
    In de Braziliaanse en Portugeese blogosfeer is de video al op meerdere blogs te vinden. Inmiddels hebben 72 blogs een link naar de YouTube video geplaatst, die bijna 40.000 keer bekeken is. Overigens was Freshcreation er eerder in Nederland bij dan ik.

    geplaatst op
  • Ah, Martijn gaat goed met zijn Freshcreation! Jammer dat het een Engelstalige blog is; had het anders goed gedaan in de marcom top-100 denk ik.

    geplaatst op
  • Erg vet :) Beaming in straatbeeld is erg opkomend, vooral in viral / guerilla campagnes.
    Toch hadden ze er wat meer uit kunnen halen door bijvoorbeeld het gebouw als canvas te gebruiken in plaats van er simpel een stel ramen op te beamen. Zie bijvoorbeeld dit en dit filmpje van Easyweb.

    geplaatst op
  • Waanzinnig!!!

    Moest opeens denken aan dat stukje uit Back to the Future II voor de bisocoop met Jaws hologram..

    geplaatst op
  • @Marco: Moeten we niet een marcom top-100 voor Nederlanders met een Engelstalige marcom blog opzetten? :-)

    geplaatst op
  • @Martijn Goed idee!!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.