Co-creatie: bedenk campagneconcept voor online uitverkoop site en win $ 1000

13 april 2007, 09:09

Co-creatie actie op OpenAdWe hebben een nieuwe co-creatie actie voor de lezers die originele ideeën hebben en veel meer dan 150 euro per woord willen verdienen. Je mag een concept bedenken voor een website waar online uitverkoop plaats zal vinden. Je krijgt 1.000 dollar voor het winnende concept, twee runner-ups krijgen 300 dollar elk. Deze co-creatie actie wordt gehouden op OpenAd.net – een online platform voor (semi)professionals in reclame en marketing. Het werkt als volgt: na de online registratie kun je de volledige briefing bekijken en tot 20 april je concepten uploaden. Deelname aan OpenAd.net is gratis voor de creatieven en kost adverteerders 3.000 dollar per jaar. De opdracht luidt als volgt:

“Your challenge is to create an idea for an online sale for a retailer whose sale of clothes, lingerie, beauty products and gifts will be held online. The aim is to attract women between 18 and 40 who want to avoid the chaos of sales shopping in store and shop in the comfort of their homes instead. Sales shopping has become an event, but it is often perceived as stressful due to overcrowded stores with buyers having to fight for items they want to buy. Doing one’s sales shopping online is the modern version of shopping that offers several advantages: no queuing, no stress, no effort and additional discounts. The retailer needs you to come up with an effective concept that will turn a sale for a clothing/department store into an online event and show these women that they DO have an alternative.

What we need: a concept for the sales website + online advertising such as virals, banners to drive women to the site. Deadline: Apr 20, 2007. Award: 1000 USD for the best idea, 300 USD each for 2 runners up!”

Om mee te doen is de online registratie verplicht. Succes op OpenAd!

Serge Fenenko
Strategy Director bij Novocortex

Strategy Director van het internet marketingbureau Novocortex, na 7 jaar marketing en business development bij Rabobank. Novocortex is gespecialiseerd in interactieve marketing en Internet Strategie Audits. We werken internationaal - in Nederland, Zwitserland, Rusland, Oekraïne, Kroatië etc. Novocortex maakt interactieve campagnes, virals en iPhone games die aandacht in sociale media en prijzen op internationale festivals winnen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!