Molblog neemt koppositie over in Marcom Top100

Molblog neemt koppositie over in Marcom Top100

Molblog neemt koppositie over in Marcom Top100

De nieuwe Top 100 Nederlandstalige Marketing- en Communicatieblogs staat weer online. En wat we eigenlijk al eerder hadden verwacht is deze maand gebeurd: Molblog heeft de koppositie van Frankwatching overgenomen!

Ook deze maand geen grote verschuivingen in de top 10. Dutchcowboys, Mediaonderzoek.nl, Usarchy, Venturo, Frank-ly en Ymerce blijven op dezelfde plek staan terwijl Adfoblog en Brickmeetsbyte van positie zijn gewisseld.

Opnieuw veel nieuwe weblogs die zich hebben aangemeld waardoor het totaal inmiddels op 169 weblogs staat. Dat betekent dat met name in de onderste regionen nog wel eea is veranderd. Sterkste stijgers zijn Oberon (+45), Markeys Branding (+26), Max Management (+16), Amazing PR (+14) en Crossmedialog.nl (+13). De stijging van Oberon is vooral te danken aan het feit dat het nu mogelijk is om reacties te plaatsen. Hoogste nieuwkomers zijn MarcNext, ZBDigitaal, Erwin Blom, Netters en The e-Future. De weblogs die niet of nauwelijks worden geupdate zakken steeds verder weg in de lijst met als het goed is uiteindelijk een positie buiten de top 100.

Voor wie het heeft gemist, sinds deze maand is er ook een speciale zoekmachine voor de Marcom Top100 (met dank aan Marjolein Hoekstra).


Delen

0
0


Er zijn 28 reacties op dit artikel

  • Jeetje Marco, vanochtend om 6:13 gepost. Kwam je net thuis of stond je vroeg op ;-)

    geplaatst op
  • Mmm, 101! Zeer teleurstellend...

    Toch begin ik me dan af te vragen wat de criteria zijn, als ik bijvoorbeeld naar deze twee websites kijk:

    http://vraagenaanbod.blogspot.com/
    http://primitivi.blogspot.com/

    zie ik dat deze al wel heel lang niet zijn geüpdate... Als zij er toch in blijven staan, hoe kunnen bloggers die dan wel elke dag fanatiek over internet marketing posten in de top 100 komen??

    Een teleurgestelde weegschaal.... (gelieve terug te reageren met: Beste weegschaal,...)

    geplaatst op
  • MolBlog op 1, dat is mooi!

    geplaatst op
  • Hmm, dus mijn engelstalige blog zal nooit in aanmerking komen. Jammer! :-)

    geplaatst op
  • leuk, en bedankt! nu proberen de positie vast te houden...

    geplaatst op
  • @Pepita: er is hoop, want de POWER 150 van Todd And is zojuist 'global' gegaan, dus je maakt met je engelstalige blog kans op wereldwijde faam: http://toddand.com/2007/03/19/power-150-goes-global-with-automation/

    geplaatst op
  • @Peter: ik was erg vroeg vanochtend!

    @Kari-Anne, Elsbeth: gefeliciteerd en inderdaad, vasthouden die plek!

    @Karel: goed om te zien dat er ook teleurgestelde verliezers zijn; criteria liggen vast (beoordeling door jury op 4 aspecten, zie ook eerdere discussies; google pagerank en aantal stemmen van leden).

    @Pepita, Hans-Peter: Todd And is inderdaad goed bezig met zijn top-150!

    geplaatst op
  • Geen engelstalige blogs? Valt urbanologyblog.com dan ook af? En ik sluit me aan bij Karel dat blogs die hun laatste update hebben gehad in 2006 automatisch afvallen. Wat vraagenaanbod in de lijst doet begrijp ik al helemaal niet met een laatste update een jaar geleden....

    geplaatst op
  • @steven: goed punt, urbanologyblog.com valt inderdaad af. Neem ik volgende maand mee!

    geplaatst op
  • Ben blij dat de ingezette daling gestuit is en dat 'propaganda' een stabiele 60e plek heeft behouden... Desalniettemin blijft de top 40 mijn doel. Elsbeth, gefeliciteerd met de nr.1 plek, collega Gijsbert gefeliciteerd met de toetreding.

    geplaatst op
  • @hans-peter: goeie tip van die 150, Heb ik een doel:-)

    geplaatst op
  • Ik vind het prachtig!

    http://zbdigitaal.blogspot.com/2007/04/zbdigitaal-46-in-marcom-top-100.html

    Bedankt!

    geplaatst op
  • Goed, het IDG blog komt uberhaupt voor het eerst in de lijst voor, al is het dan in de 'buiten de top 100' sectie. Volgende doel; rechterrijtje in de 'echte' top 100 ;)

    geplaatst op
  • Leuk om te zien dat Adfoblog van 6 naar 4 is gestegen.

    geplaatst op
  • Oef, ik sta er nog maar net in en nog wel zo mijn best gedaan deze maand :)

    geplaatst op
  • @Steven/Marco: Urbanology is inmiddels uit de database gehaald. Er op stemmen lukt niet meer en volgende maand staan ze niet meer in de lijst.

    @Marco: Van mij mag je volgende maand elke site die geen artikel in 2007 heeft geplaatst resoluut een 1 geven als rapportcijfer! Ik geef Karel groot gelijk.

    geplaatst op
  • @Marco/Erik: Kun je mijn rapportcijfer dan meteen wat hoger zetten? ;-)

    geplaatst op
  • @Erik/Marco, grijns: wedden dat er nu goedbedoelde suggesties gaan komen voor een minimum aantal artikelen per tijdsperiode?

    geplaatst op
  • Hmmm... ik zie ineens dat mijn Blog ook al opgenomen is.. leuk! en dan al op plaats 121 binnenkomen :-)

    Maar ik blijf gewoon bloggen voor mijn bezoekers en niet om in de Top 100 te komen...sorry.

    geplaatst op
  • Moo! Toch weer twee plekjes gestegen met GN! / Admosphere! Al weet ik niet of je qua 'zichtbaarheid' beter op nummer 50 of nummer 52 kunt staan.. Enfin, de weg omhoog is gevonden!

    geplaatst op
  • Ik snap niet waar mijn pagerank blijft. Als ik zelf kijk heb ik al drie maanden pagerank 3. Wordt echter niet in de Marcom opgenomen. http://www.winkelzaken.nl 65 van de subtop 100.

    geplaatst op
  • @Wim: er zitten nog een paar sites tussen waarvoor de PageRank niet klopt met de PageRank die ik krijg als ik rechtstreeks naar de site ga. Ook het IDG-blog heeft volgens mij een hogere PageRank dat we nu automatisch registreren.

    geplaatst op
  • Geen suggestie voor minimum aantal artikelen per tijdsperiode, maar het al dan niet hebben van een trackback functionaliteit zou ergens moeten meetellen naar mijn mening. Die functionaliteit is zo'n fundamenteel interactief principe van bloggen dat een blog in ieder geval die mogelijkheid zou moeten bieden.

    geplaatst op
  • Haha, dat is een goeie pepita. Steeds meer blogs stappen juist van dit principe af vanwege trackback-spam. Ik heb jaren geleden al besloten om bewust GEEN trackback aan te bieden.

    geplaatst op
  • Precies. Bovendien: veel mensen snappen niet hoe trackbacks werken, het is veel te technisch. Het is een handige feature voor de techy happy few. Ik vind het geen maatstaf voor de kwaliteit van weblogs.

    geplaatst op
  • Wow, ik ben dus een lid van de techy happy few:-))) Zonder grappen ... een trackback maken is helemaal niet technisch. Althans niet bij Typepad.

    Deze functionaliteit zegt wat mij betreft niets over de kwaliteit van een blog maar in hoeverre de interactiviteitsprincipes van het bloggen mogelijk gemaakt wordt.

    En wat die Trackbackspam betreft, bij Typepad moet je je Trackbacks dus accorderen. Dat dat niet te behappen is als je veel trackbacks krijgt begrijp ik. Aan de andere kant zullen spammers proberen iedere mogelijke technologie in te zetten voor hun doeleinden. Binnenkort zullen ze wel iets verzinnen waardoor ze van die overtypcodes kunnen passeren. Zo is er altijd wel wat....:-)

    geplaatst op
  • @Marco; de pagerank voor het IDG blog , of liever gezegd het ontbreken daarvan in de lijst, verbaast ons ook. We krijgen zelf een page rank van 3 (nog niet om over naar huis te schrijven, maar toch..), dus daar gaat iets mis. We kijken er in ieder geval van onze kant naar.

    geplaatst op
  • @ Pepita: Ik ben ook niet bepaald technisch, maar kan prima overweg met trackbacks. Toch zijn wij uitzonderingen. En dan bedoel ik niet de Marketingfacts-populatie, maar in het echte leven. Bovendien worden trackbacks door die o zo interactieve blogs telkens weer op een totaal andere manier aangeboden, waardoor ik me altijd een ongeluk zoek. Heeft iemand trouwens een tip hoe ik aan trackback-codes kom van sites die daar geen melding van maken, maar wel trackback-berichten bevatten?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.