AOL trekt bod TradeDoubler in

15 maart 2007, 14:00

Vandaag werd bekend dat AOL het bod van zo’n 900 miljoen dollar dat ze hadden uitgebracht op affiliate marketingbedrijf Tradedoubler heeft ingetrokken. De aandeelhouders van TradeDoubler hebben besloten niet akkoord te gaan met het bod van AOL van SEK 215,- per aandeel.

Direct nadat AOL het bod had uitgebracht liet het Zweedse pensioenfonds Alecta, een belangrijke aandeelhouder van TradeDoubler, al weten het bod te laag te vinden. Het bestuur van Tradedoubler liet weten het bod wel te steunen. Vandaag werd dus bekend dat AOL zijn bieding weer intrekt.

Tradedoubler’s hoofdkantoor is gevestigd in Zweden maar heeft in Nederland ook een vestiging. Samen met concurrent Affiliates.nl heeft het het merendeel van de affiliate marketing markt in handen.

Lees hier het volledige persbericht.

Barry Kampstra
Managing director bij Daisycon

Barry Kampstra is één van de drie oprichters van Daisycon. Daisycon is in Nederland actief op het gebied van Cost-per-Click, Cost-per-Lead en Cost-per-Sale online marketing. Met ruim 30.000 aangesloten publishers mag Daisycon zich met recht marktleider op het gebied van performance based online marketing noemen. Zie ook LinkedIn.

Categorie
Tags

4 Reacties

    media

    Wat vind jij er van Barry dat de deal niet is doorgegaan?

    Toevallig gisteren Jeroen (Kramer) van TradeDoubler nog gesproken die met spanning zat te wachten op het verlossende telefoontje. Mijn inschatting: ik denk dat hij niet blij is dat de deal niet doorgaat.


    15 maart 2007 om 18:12
    marko

    Ik denk dat Jeroen niet droevig hoeft te zijn. (hij moet nu nog wel even doorwerken)

    Er komt vast wel een ander aanbod in de toekomst, wellicht Google “himzelf”en die kijken echt niet op de euro.

    Kijk je naar de waarde van het bedrijf dan is de “idioten-prijs” 100 keer de winst en kom je bij TD op

    ronde de 2 miljard euri, in vergelijking met Yourtube een goede deal zou ik zeggen. Nu is er minder dan de helft geboden.

    Persoonlijk was ik wel blij geweest als aol ze hadden overgenomen, dan hebben ze tenminste iets anders te doen (Integreren met het vrij logge AOL) dan de concurrentie met ons aan te gaan. :>)


    15 maart 2007 om 19:35
    Jeroen Kramer

    Als directeur ben ik bedroefd; er zouden fantastische mogelijkheden ontstaan als we samen met Advertising.com de advertentiemarkt zouden opgaan.

    Als aandeelhouder ben ik hoopvol; tenminste…zouden de koersen nu echt nog flink gaan stijgen? 😉

    Als Jeroen Kramer ben ik euforisch; een volledige focus op Daisycon moet nu eindelijk mogelijk zijn en hun marktaandeel zou dan echt tot minder dan 5% kunnen worden teruggebracht 😉


    17 maart 2007 om 19:48

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!