Wordt co-buying nu wel een succes?

Wordt co-buying nu wel een succes?
, ING Groep
@evr

De laatste trendbriefing van Trendwatching.com (pdf) gaat in op de trend Crowd Clout:

Online grouping of citizens/consumers for a specific cause, be it political, civic or commercial, aimed at everything from bringing down politicians to forcing suppliers to fork over discounts.

We kenden dit al van de jaren negentig met Let’s buy it.com. Toen is het volgens Trendwatching niet echt van de grond gekomen vanwege het feit dat de massa nog niet op internet zat, er heel veel offline aandacht nodig was om online exposure te krijgen en het web vooral gericht was op individuele activiteiten. Dat is inmiddels aardig veranderd.

Co-creation rules en ook de lijst met co-buying initiatieven groeit weer aardig van CrowdstormCrowdSpirit, Yahoo Shoposphere, ThisNext en Kaboodle tot dichter bij huis Unitedconsumers.com en het recente PingelPartner.

Wat denken jullie wordt het dit keer echt een succes? Welk initiatief steekt nu echt met kop en schouder boven de rest uit?


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 6 reacties op dit artikel

  • Persoonlijk denk ik dat wij even moeten wachten tot Amazon zijn User Generated Products platform klaar heeft.

    http://www.usatoday.com/tech/columnist/kevinmaney/2006-11-21-amazon-user-generated-products_x.htm

    geplaatst op
  • Kennen we dan ook nog nokdown??? Het had absoluut potentie, maar was inderdaad te vroeg of....de verkeerde doelgroep! Ik geloof meer in de zakelijke variant waar bedrijven een meer homogeen inkoopbeeld vertonen (tenminste, daar waar het om facilitaire goederen gaat).

    Het lijkt er overigens op dat pingelpartner.nl nu al bezwijkt onder alle aandacht ;-) De site ligt er as I write uit!

    geplaatst op
  • Het linkje naar Let's buy it werkt natuurlijk niet, met een apostrof erin. ;-)

    geplaatst op
  • Het linkje naar PingelPartner werkt inderdaad niet... met ww i.p.v. www. :-)

    geplaatst op
  • Ik ben ervan overtuigd dat de markt rijp is voor dit soort communities. Het bedingen van groepskorting is een eerste fase, in mijn beleving redelijk 'koud'. Waar het m.i. naartoe gaat, zijn communities die daadwerkelijk de dialoog aangaan met aanbieders. Niet zozeer om korting te bedingen, maar de juiste producten in een betere leefomgeving. Dus niet 'price driven' maar 'value driven'. Bedrijven hebben daar ook behoefte aan; zie alle discussies op dit blog over brandgagement. De truc is nu om consumenten een eigen platform te bieden waarop hun issues centraal staan. Zoals Philips en DE hun Senseo gezamenlijk maakten, zo kunnen verschillende aanbieders de handen ineen slaan voor het creeeren van een 'consumer brand' waarmee zij rechtstreeks kunnen communiceren.
    Lees in dit kader dit boek: http://www.beyond-branding.com/
    Laten we dat gewoon eens van de grond tillen! Wie doet ermee?

    geplaatst op
  • Zelf doe ik al jaren aan co-buying. Het is onstaan uit de behoefte van de Tweakers community om electronica met de hoogst mogelijke korting te kunnen kopen. Vereisten: geduld en vertrouwen ;-)

    Geheel non-profit: http://www.samenkopen.net
    Iets profit: http://www.inkoopacties.net

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.