Online mediabestedingen in VS op recordniveau

Online mediabestedingen in VS op recordniveau

De uitgaven aan online advertenties in de VS zijn in 2006 met 34 procent gestegen naar 16,8 miljard dollar. Dat hebben branche-organisatie IAB en onderzoeksbureau PricewaterhouseCoopers (PwC) eerder deze week bekend gemaakt.

Volgens de onderzoekers wijzen alle tekenen erop dat ook traditionele adverteerders steeds vaker voor het internet kiezen. Zoekmachine Google verdubbelde vorig jaar zijn winst dankzij gestegen inkomsten uit advertenties. Traditionele media als dagbladen, tijdschriften en radio- en televisiestations zien hun inkomsten uit advertenties juist teruglopen aldus het persbericht.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee welke bestedingen in de VS wel en niet mee worden genomen. Zoals eerder aangegeven geven de online mediabestedingen in Nederland geen compleet beeld. Voor 2006 registreerde Nielsen Media Research in Nederland een totaal bedrag van 137 miljoen euro. Dit is echter zonder de bestedingen aan o.a. Google en Yahoo die in landen als Nederland de cijfers niet aanleveren.


Delen



Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • "Ik heb eerlijk gezegd geen idee welke bestedingen in de VS wel en niet mee worden genomen." Nou, dan ga je als lokale IAB-baas maar 's even naar de US om dat uit te zoeken . . .

    geplaatst op
  • Haha, die vraag staat al uit Peter ;-)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.