Wat zegt ze nu allemaal?
In de beginjaren van Marketingfacts schreven we met enige regelmaat over het onderwerp ‘Sex Sells’. En iedereen die maar een beetje inzicht heeft in reclame weet dat sex inderdaad verkoopt. Of het nu gaat om het vinden van sponsors, promotie van een website, verkoop van een blaadje of bier, sex werkt als reclame-instrument (een paar willekeurige postings uit de eerste jaren van dit weblog). Er is zelfs uitgebreid eyetracking onderzoek naar uitgevoerd 😉
Om een lang verhaal kort te maken, ik werd vanmorgen door Michael van Os gewezen op een wel heel bijzondere reclame voor een nieuw marketingboek. In de VS is het boek Punk Marketing verschenen, van de gerenommeerde uitgeverij HarperCollins en de eveneens bekende auteurs Richard Laermer en Mark Simmons. Naast de normale promotie – waaronder een weblog – hebben de auteurs een tweetal filmpjes laten maken waarin waarin sexy Cleo het boek op een onnavolgbare manier aanprijst.
Iemand enig idee wat ze nu eigenlijk allemaal zegt?
ZEG.
Het gaat dat serieuze MarketingFacts toch om dat BOEK, mag ik hopen?
Dat zou toch gerecenseerd worden?
(:-)
Op zaterdagochtend ging mijn aandacht niet echt naar de inhoud van het boek Michael. Sorry 😉
Volgens mij wil ze de kijker opzettelijk betrekken bij iets…
Verdomd, zitten we allemaal hetzelfde bericht te plaatsen!
Zo overtuigend is de boodschap dus blijkbaar… 😉
Haha, ja die Michael weet wel hoe ie z’n blog moet pluggen 😉
Nou, als het boek net zo goed gevuld is als het promotiemateriaal in kwestie….
Steaming video hoor.
Zal ik als vrouw er dan maar op reageren? Marco, ze zegt: Google my breasts and I will YouTube your willy, so we all say Yahoo! 😉
Eheh, is er ook een male variant???
Ah, gelukkig eindelijk iemand die niet werd afgeleid en heeft kunnen luisteren naar wat ze te vertellen heeft 😉
Wellicht eens een mailtje naar ze sturen of ze ook een mannelijke variant kunnen maken. Het zou me niet verbazen als ze op verzoek deze nog gaan produceren ook!
bewijst maar weer dat je nooit bloot in je advertentie moet gebruiken, het trekt wel de aandacht maar leidt zoveel meer af:) met eye -tarcking zijn daar ook onthullende voorbeelden van..
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!