Web 2.0 voor ICT-bedrijven

Web 2.0 voor ICT-bedrijven

Web 2.0 voor ICT-bedrijvenGisteren was in Media Plaza Utrecht het seminar ‘Web 2.0 voor ICT bedrijven’. Frank Janssen en ondergetekende waren namens Eventblogs.nl aanwezig en hebben een aantal interessante korte artikelen online staan over de gevolgen van Web 2.0 voor ICT-bedrijven. Alle die-hard Marketingfacts lezers zijn waarschijnlijk al Web 2.0-moe, maar volgens de introductie van Bas van den Haterd kan het Nederlandse MKB nog wel wat ‘bijspijkering’ gebruiken.

Dat bijspijkeren gebeurde in de vorm van verschillende parallelsessies, maar het echte hoogtepunt was zonder twijfel de keynote van Hans Appel (CTO van Sun Microsystems). Hij gaf een zeer bevlogen presentatie over innovatie en bleek een zeer enthousiast spreker.

In de loop van de dag zal de keynote presentatie van Hans Appel op Meda Plaza TV beschikbaar komen en zal trendwatcher Richard Lamb op Syntens Webradio enkele podcasts over het seminar publiceren.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 6 reacties op dit artikel

  • Ter aanvulling: Mijn opmerking m.b.t. de bijspijkering was vooral gericht op de technische kant van het MKB. De ICT dienstverleners blijken in veel gevallen wel van Web 2.0 gehoord te hebben, te weten wat het is, maar de implicatie die dit technisch heeft vaak niet te overzien. Vandaar ook het seminar met name gericht was op ICT bedrijven, hoewel de presentatie van Hans Appel natuurlijk meer marketeers gericht was.

    geplaatst op
  • Ik moet toch even reageren. Ik heb Hans een paar keer horen spreken en eens een paar keer gesproken. Een geweldig spreker en in mijn ogen iemand met een geweldige visie. Maar deze presentatie is tenenkrommend. Hoe kan een man als Hans. CTO van Sun Microsystems notabene een presentatie geven die echt 1 op 1 gejat is. Niet een beetje. 100%. Op identity20.com (een blog van Dick Hardt van Sxip) staan wel een paar filmpjes van Dick. Die vaak gevraagd wordt voor zijn presentatie. .. Terecht ook.

    En dat zijn stijl gekopieerd wordt. Kan ik snappen. Maar dat de inhoud ook door een persoon als Hans ook overgenomen is. Letterlijk per slide ook nog. Pfff. Jammer.

    Dat het dan op marketingfacts als hoogtepunt van die dag genoemd wordt zonder de bijnoot en verwijzing naar Dick Hardt is wat mij betreft spijtig.

    groet, Jay

    geplaatst op
  • Jay, moet eerlijk zeggen dat ik de presentatie van Hans Appel nog niet heb bekeken (ga ik zeker nog doen!). De presentatie van Dick Hardt over Identity 2.0 ken ik uiteraard en hebben we hier op Marketingfacts al vaker besproken.

    geplaatst op
  • Jay, ik zit nu te kijken maar baseer je je conclusie nu alleen op de eerste 5 minuten? Dat heeft hij inderdaad van Dick Hardt (was netjes geweest als hij dat even had genoemd), maar de rest van de presentatie is toch niet van Hardt?

    geplaatst op
  • Ik heb even gekeken, en de intro is inderdaad een kopie. Echter, dat was de eerste 5 minuten van de presentatie van Hans Appel. Hans Appel stelde zich voor in dezelfde stijl (met inderdaad dezelfde type slides en lettertypes) als deze presentatie (met wat verfijning). Alles daarna (zo'n 40 tot 45 minuten) was wel eigen spullen.

    geplaatst op
  • Zoals ik al zei. Ik heb Hans hoog zitten. En als je drie kwartier presenteerd kun je idd maar een deel van Dick Hardt kopieren want zijn presentatie is maar 12 minuten. ;o)

    Het gaat mij om het principe. Als je de stijl overneemt. OK. Terecht ook. Maar als je het petterlijk overneemt. Dan verwacht ik van een man als Hans dat ie vertelt dat ie 'geinspireerd' is door Dick. Niet voor niets dat Dick zelf ook Google bedankt in zijn eigen presentatie. Wel zo netjes.

    Maar laten we er geen halszaak van maken. .. Het verbaasde me dat Hans echt 1 op 1 een presenatie had overgenomen. Iets wat ik niet verwachte. Thats it.

    De rest van zijn presentatie is van het niveau wat bij hem past.

    Anyhow. Leuk item voor de borrel morgen. *haha

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.