De toekomst van mobiel volgens Nokia
Eén van de betere boeken die ik de afgelopen jaren heb gelezen is ‘Communities Dominate Brands‘ van Tomi T. Ahonen en Alan Moore. Beide auteurs waren afgelopen week te gast in Amsterdam om te spreken tijdens het Nokia World 2006 (voorheen Nokia Mobility Conference). Een congres over de toekomst van mobiel met een indrukwekkende agenda en lijst met sprekers.
Voor wie het congres heeft moeten missen is er online nog een webcast en eventblog te bekijken. Via communities-dominate.blogs kon ik de individuele webcasts van de keynote sprekers achterhalen:
- Olli-Pekka Kallasvuo (President and Chief Executive Officer, Nokia): Opening Keynote
- Luca Luciani (Chief Operating Officer, TIM): Opportunities for new growth to mature markets
- Simon Beresford-Wylie (Executive Vice President and General Manager, Nokia Networks): Enabling greater potential in networks, today and in the future
- Tero Ojanperä (Executive Vice President, Chief Technology Officer, Nokia): Technology Trends
- Phil Brown (Vice President Sales and Marketing, Europe, Mobile Phones, Nokia): Nokia device portfolio
- Alan Moore (Creative Brand Strategist and Founding Director, SMLXL): Web 2.0 and mobile
- Anssi Vanjoki (Executive Vice President and General Manager of Multimedia, Nokia): Internet evolution – Now in personal social media
- Geoffrey Moore (Author, TCG Advisors): Innovation in a world of complexity
Is er toevallig iemand aanwezig geweest bij dit congres in de RAI?
Kijk ook eens op http://www.extendlimits.nl waar ik twee animaties vanaf Youtube heb gepubliceerd waarin Nokia een beeld geeft van hun visie op mobiel in de toekomst.