WoMMA werkt aan ‘Ethics Code’ voor brandgagement

3 oktober 2006, 03:02

In een wereld waarin bedrijven en consumenten steeds inniger samenwerken bij het definiëren en ontwikkelen van een merk, is het bijzonder belangrijk om de conversaties eerlijk en open te houden. De Word of Mouth Marketing Association werkt daarom aan een ‘Ethics Code’, gebaseerd op de ‘Honesty ROI’:

– Honesty of Relationship: You say who you’re speaking for

– Honesty of Opinion: You say what you believe

– Honesty of Identity: You never obscure your identity

De drie meest prangende vragen waarop ze nog antwoorden zoekt zijn:

Depth of Disclosure: How, when and where should disclosure be communicated? What should be considered sufficient?

Form of Disclosure: How can we do disclosure most effectively and least intrusively, while ensuring that consumers understand the marketer’s role?

Creative Expression Protection: How do we protect creativity and maximize entertainment? Mystery, building anticipation and teasing outcomes are positive forms of communication arts. What forms of disclosure protect the creative process and the entertainment outcome?

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!