Nominaties Reclameman van het Jaar

Nominaties Reclameman van het Jaar

Op 26 oktober aanstaande wordt voor de 24e keer (!) de Reclameman van het Jaar gekozen. De jury heeft dit jaar vier mensen genomineerd, uit een lijst van 20 kandidaten:

In 2005 won de chief marketing officer van Philips, Andrea Ragnetti, de belangrijke reclameprijs. De jury selecteert op lef, vakmanschap en aantoonbaar resultaat in het afgelopen jaar. De prijs heet eigenlijk ‘Reclame m/v van het Jaar 2006’, maar zoals te zien is zijn er alleen mannen genomineerd.

Deze 4 personen zijn op de volgende redenen genomineerd:

Sander van der Laan: is erin geslaagd als commercieel directeur het tij bij Albert Heijn te keren. Veroorzaakte de prijzenoorlog, wakkerde hem herhaaldelijk aan en haalde de klanten terug. Het afgelopen jaar scoorde AH met diverse promotionele acties, met als hoogtepunt de Wuppie-actie.

Michiel Mol: genomineerd vanwege het succes van het reclamebureau ‘nieuwe stijl’ Lost Boys. Nieuwe klanten blijven toestromen; in de reclamewereld dringt het door dat Lost Boys een directe concurrent geworden is. Ook met Media Republic toont Mol innovatie en lef. Om het onorthodox jongensachtige karakter van het bureau te onderstrepen stapt Michiel Mol nu in de Formule 1.

Simon Neefjes: wordt door de jury als de beste ceo van de Nederlandse reclamebureaus beschouwd. TBWA\Neboko won twee majeure pitches (ABN Amro en McDonald’s), maar blijft ondanks de groei creatief topwerk leveren.

Alexander Ribbink: speelde het klaar om met TomTom een wereldmerk te bouwen. Hij bewijst dat het in de markt van consumer electronics,  die als weinig winstgevend wordt beschouwd, wel degelijk mogelijk is toegevoegde waarde te creëren. Het bedrijf investeerde veel in marcom en verdiende het allemaal terug.

De prijs Reclameman van het Jaar wordt sinds 1983 door MarketingTribune georganiseerd en is bedoeld voor personen uit het reclamevak die zich het afgelopen jaar hebben onderscheiden door vakmanschap, lef, innovatie en resultaat. Aanmelden om aanwezig te zijn bij de uitreiking op Universiteit Nyenrode kan hier.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 4 reacties op dit artikel

  • Vooral opvallend vind ik het dat er in 1 jaar 24 keer een reclameman wordt gekozen ;-) Daar mag dus inderdaad best een uitroepteken bij staan.

    "Op 26 oktober aanstaande wordt voor de 24e keer (!) de Reclameman van het Jaar 2006 gekozen."

    geplaatst op
  • Hmm er staan 4 letters verkeerd, maar daardoor is het inderdaad een wereld van verschil ;) Is aangepast nu...

    geplaatst op
  • Op Adfoblog inmiddels ook een stukje, waarbij de vraag opgeroepen wordt of het bij deze prijs nog wel gaat om reclamemannen. De genomineerden zijn immers allen marketeers?

    geplaatst op
  • Robbink was vorig jaar toch al marketeer van het jaar? Lopen de reclame jongens dan toch iets achter?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.