Testtuin voor online campagnes

Testtuin voor online campagnes
, Upstream
@marcoderksen

Testtuin voor online campagnesClamare meldt vandaag dat Universal Media, WebAds, MEMO2 en Admeta, starten met een Testtuin voor online reclamecampagnes. Doel van de Testtuin is om binnen een volledig gecontroleerde omgeving te kunnen testen en analyseren waar online campagnes voor nieuwe merken en bedrijven aan moeten voldoen om optimale naamsbekendheid en verkoop te genereren. De Testtuin start in oktober 2006.

Absoluut een goed initiatief waarbij ik hoop dat de deelnemende partijen ook de opgedane kennis willen delen met de markt. Vind overigens dat steeds meer bureaus op een goede manier bezig zijn met kennisontwikkeling en kennisdeling op gebied van online marketing. Zo is WebAds recentelijk gestart met de site Wat werkt op het web waar marktontwikkelingen, advertentievormen en case-studies worden behandeld.


Delen

0
0


Er zijn 8 reacties op dit artikel

  • Wat dat laatste betreft is MSN met haar site MSN Advertising natuurlijk een goed voorbeeld van hoe meer partijen dit zouden moeten doen. Het delen van kennis over online marketing kan ik alleen maar toejuichen!

    geplaatst op
  • Zie net dat er ook een persbericht door UM is verstuurd waarin melding wordt gemaakt dat de eerste test zal worden uitgevoerd met een campagne voor wijnlatenbezorgen.nl (nog niet online). Op deze site kan wijn of champagne worden besteld die vervolgens met een zelfontworpen etiket binnen 24 uur wordt bezorgd. De testcampagne die tot eind 2006 wordt gevoerd, dient met name inzicht te geven in de effecten van een introductiecampagne voor deze site.

    geplaatst op
  • Dit nu al het derde bericht vandaag, waar je als lezer helemaal niets mee kunt. Omdat hetgeen besproken wordt simpelweg nog niet live is.

    - M-Buzz: Lijkt heel leuk, maar gaat pas volgende week live. En dan ben ik 't bericht natuurlijk allang weer vergeten.

    - Al Yildiz: Hiervan ken ik de bouwers, dus dat zit wel goed. Maar de rest van de lezers wordt er op dit moment nog weinig wijzer van.

    - Testtuin: Werkelijk geen enkel idee wat dit gaat voorstellen, want ook hier kun je weer nergens naar doorklikken. Op Clamare vind je ietsje meer informatie, maar hoe 't precies werkt (publieke site? besloten testomgeving? alleen kliks tellen of ook eyetracker?, ...?, ...?) wordt niet echt duidelijk.

    Kan er s.v.p. een ban komen op premature berichten, zodat deze pas geplaatst worden op 't moment dat je ook kunt doorklikken?

    geplaatst op
  • Carl, niet met je eens omdat in ieder geval in de laatste twee berichten nu al meer informatie is te vinden dan in het oorspronkelijke persbericht en er verwijzingen zijn naar bestaande/vergelijkbare initiatieven. Of zie ik het fout?

    geplaatst op
  • Goed dat je het aankaart Carl want ook ik heb er een broertje dood aan: al dat geschreeuw dat men met iets nieuws GAAT komen (en vak blijft het ook nog bij het geschreeuw of valt de uiteindelijke dienst of het product enorm tegen).

    Maar ja, iedereen wil graag het 'nieuws' als eerste brengen en zo houd je het jammergenoeg in stand.

    geplaatst op
  • Carl is zich nog aan het beraden hoe hij nu moet antwoorden op deze reactie ;-)

    Even zonder gekheid, het aankondigen dat er iets gaat komen is inderdaad discutabel. Toch is het in voorkomende gevallen interessant om er op voorhand al over te discussieren en te vergelijken met bestaande vergelijkbare initiatieven of het in perspectief te plaatsen. Vwb dat laatste, daar mogen we hier op marketingfacts zeker nog wel wat meer aandacht aan besteden. We beperken ons te vaak tot het nieuws uit een persbericht zelf. Vaak door tijdgebrek maar dat mag natuurlijk geen excuus zijn!

    geplaatst op
  • @Marco: Die videoblog van Amanda Congdon zit achter het 'Road Trip Across America' linkje ;-)

    geplaatst op
  • Ah, ik zie dat je de posting hebt aangepast; heel goed! Zie alleen die sponsoring nog niet maar die zal nog wel komen is het niet? ;-)

    Ik weet het, erg flauw; zal vanaf nu weer on-topic reageren!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.