Sanoma weg bij WebAds

Sanoma weg bij WebAds

Vanaf 1 september gaat Sanoma Uitgevers zelf de online advertentiesales doen voor de uitgeefgroepen Vrouwen, Special Interest en Wonen. “In goed overleg eindigt onze samenwerking met Webads voor deze uitgeefgroepen,” zegt uitgever Nieuwe Media Vrouwen Patrick Bernhart in het gisteren verschenen persbericht. “Door deze beslissing scheppen we duidelijkheid in de markt. Vanaf nu is er één aanspreekpunt voor adverteerders en mediabureaus: Sanoma Sales. Het admanagement wordt gedaan door DQ&A Digital Marketing Services.”

De sites die overgaan zijn: Beaumonde.nl, Celebritymagazine.nl, Cosmopolitan.nl, Estaonline.nl, Flaironline.nl, Knipmode.nl, Libelle.nl, Margriet.nl, Nouveau.nl, Puzzelsport.nl, Story.nl, Tipculinair.nl, Topsante.nl, Viva.nl, Vorsten.nl, Vrouwonline.nl, Yes.nl, Zin.nl, 101woonideeen.nl, Ariadne.nl, Eigenhuiseninterieur.nl, Homeandgarden.nl, Tuinieren.nl en Vtwonen.nl. Alleen Jongegezinnen.nl blijft bij WebAds.

Via: Planet


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 13 reacties op dit artikel

  • Nou, dat gaat niet zo lekker daar volgens mij? Hun grootste ICT site weg (Tweakers), Telegraaf weg, Sanoma weg. Er blijft niet veel over. Ik ben een paar keer gaan praten met WebAds omdat ik daar onze advertentieverkoop neer wou zetten. De arrogantie waarmee ik toen behandeld ben heeft mij naar Adlink geleid waar toch veel grote sites zitten en blijven.

    Opvallend is dat er bij Webads nauwelijks sites/uitgeverd bijgeplaatst worden in de ratecard of ligt dat aan mij?

    geplaatst op
  • Wouter, eens dat Webads een aantal grote sites is kwijtgeraakt en eens dat WebAds het niet altijd even handig heeft aangepakt. Die discussie hebben we overigens afgelopen jaar op Marketingfacts al eens gevoerd.

    In het afgelopen jaar is wel eea veranderd in de markt en bij WebAds in het bijzonder is mijn ervaring. Het is duidelijk dat de bureaus zich opnieuw moeten positioneren. Grote exploitanten gaan de sales zelf doen, bij overnames gaat ook de sales mee en er komen nieuwe partijen. Ik geloof niet dat Webads het nu zoveel slechter (of beter) doet dan haar concurrenten. Wat ik wel geloof is dat de verschillende bureaus zich steeds meer zullen specialiseren op specifieke branches of thema's.

    geplaatst op
  • Volgens mij is het mede het gevolg van het feit dat ook adverteerders beginnen in te zien dat in bulk wegzetten van CPM campagnes niet de gewenste, en meetbare, resultaten opleveren en niet zorgen voor een afgemeten targeting.

    Advertentienetwerken en mediabureau's zullen dus veel beter moeten gaan spreiden wat betreft het volume en targetten wat betreft de doelgroep van de adverteerder.

    geplaatst op
  • Sluit ik me helemaal bij aan Kasper, gespecialiseerde bureaus voor specifieke campagne-onderdelen. Vraag is alleen, is men bereid de (extra) kosten die dit met zich meebrengt te betalen?

    geplaatst op
  • Als men toch steeds meer naar conversie etc. gaat kijken dan lijkt het me dat eventuele extra kosten zichzelf terugverdienen. Daarnaast zullen netwerken en mediabureau's dus een tandje bij moeten schakelen om de service aan de huidige eisen te laten voldoen. Zo niet, dan raakt men (nog meer) accounts kwijt.

    geplaatst op
  • @Marco

    Interessante discussie waar je naar linked en vooral heel herkenbaar. Wij hadden in de periode dat ik op zoek ging naar een advertentiebureau zoals WebAds of Adlink al aardige cijfers die ik kon voorleggen. We zouden bij WebAds na Tweakers hun grootste ICT site worden qua bereik en bannerviews. Ik ben toen bijna 4 maanden aan het lijntje gehouden en heb ze toen gezegd dat ik ook met andere partijen ging praten. Vanaf dat moment werd ik compleet genegeerd.

    Ik blijf me overigens verbazen dat er geen sites bij komen in de ratecard bij WebAds. Blijkbaar zorgen de huidige sites in het portfolio voor genoeg omzet en groeimogelijkheden?

    geplaatst op
  • Heb me vroeger meermaals aangemeld voor twee grote websites die ik beheer, en heb één keer een reactie gehad dat ze het huidige netwerk niet wouden uitbreiden. Blijkbaar wordt hun advertentiecapaciteit nu volledig verbruikt, en kunnen ze niet nog meer bannerviews verkopen aan hun adverteerdersnetwerk.

    geplaatst op
  • Dan mag je blij zijn dat je nog een reactie kreeg. De meeste websites die zich bij Webads melden krijgen geen reactie van Webads maar krijgen klakkeloos de tags van hun zusterbedrijf Adremedy opgestuurd, waarmee ze worden afgescheept met een CPM van bijna nul en een CPC van bijna nul......

    PS Marco, hoe staat 't met Blogads??

    geplaatst op
  • @BasW: Begin september starten we de eerste pilot en verder hopen we nu snel ook de self-service omgeving van blogads.nl te kunnen openen voor de adverteerders (voor bloggers was deze al geruime tijd open).

    geplaatst op
  • @BasW: die tags kregen wij inderdaad ook opgestuurd. Overigens was ook bij die dochterclub de reactietijd langer dan een week. Schoot dus niet op en hebben toen maar zelf de adverteerders bezocht. Daarna kwam Adlink.. Wellicht daar proberen?

    geplaatst op
  • Dat Sanoma en de Telegraaf op termijn de exploitatie zelf wilden gaan verzorgen was bij ons bij aanvang van de samenwerking al bekend. Uiteraard is dat vervelend, aangezien dit twee van de grootste printuitgevers in Nederland zijn. WebAds richt zich met haar diensten op uitgevers die actief zijn in verschillende media, of uitgevers die binnen de top vijf vallen van de channels die wij vertegenwoordigen.

    Onze dienstverlening begint bij de uitgever, zo hebben wij met channelmanagers ook het bedrijf ingericht. Channelmanagers onderhouden het contact met de uitgever en doen onderzoek naar het bereik en de advertentiemogelijkheden op de sites. Het kan dan ook voorkomen dat er geen ruimte is voor nieuwe titels binnen de channel. Niet omdat wij niet voldoende advertenties kunnen verkopen, maar omdat de serviceverlening bij de uitgever begint en een channelmanager in sommige gevallen simpelweg geen tijd heeft voor meerdere sites in de channel. Dit zou namelijk ten kosten gaan van de serviceverlening en niet fair zijn ten opzichte van de bestaande uitgevers in die channel. In dat geval verwijzen wij door naar onze zusterorganisatie AdRemedy.

    Uit bovenstaande reacties wordt duidelijk dat onze communicatie hieromtrend niet altijd even goed is geweest. Hiervoor uiteraard mijn excuses. Mocht iemand toch graag nog persoonlijk een reactie willen ontvangen, dan doe ik dat graga per email.

    Tjeerd Kooij

    geplaatst op
  • ik ben ook meerdere keren klakkeloos doorverwezen naar de zusterorganisatie van Webads. De communicatie bij webads is alles behalve klantvriendelijk, ik zou het arrogant (zwaar onbeschoft) willen noemen. Adremedy is al helemaal drie keer niets met CPC waar je nog geen stuiver aan overhoudt.

    geplaatst op
  • Ik heb inmiddels een mediabureau gevonden dat actief op provisiebasis de bannerruimte op mijn sites gaat verkopen. Bijkomend voordeel is dat het dan ook relevante advertenties zijn, ben al die GSM banners nu wel een beetje zat aan het worden....

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.