Google verdubbelt winst

20 juli 2006, 19:52

Google doet het goed. De vandaag bekend gemaakte resultaten overtroffen de verwachtingen en staan in scherp contrast met de cijfers van concurrent Yahoo! eerder deze week. Google heeft de winst over het tweede kwartaal ruim zien verdubbelen van 342,8 miljoen dollar tot 721,1 miljoen. De omzet schoot omhoog met 77 procent tot 2,46 miljard dollar van 1,28 miljard in dezelfde periode een jaar eerder. Op zich al erg mooie cijfers, maar helemaal in vergelijking met de concurrent.

Bron: BNR

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

5 Reacties

    nikao

    @win;

    dat heeft natuurlijk niets met de omzet van Q2 te maken..


    21 juli 2006 om 03:41
    evroekel

    @Paul: Bedankt voor de aanvullingen. Je hebt er nachtwerk van gemaakt zie ik 😉


    21 juli 2006 om 04:09
    Arnoud Rademaker

    Deze cijfers zijn een opsteker voor de branche.

    De mooie cijfers geven aan dat er wel degelijk met internet geld te verdienen valt. Na enkele magere jaren die op internethype volgde, vooral voor beursgerelateerde ondernemingen, lijkt de zon steeds zichtbaarder door te breken.

    Hoewel velen dit nog niet zien, krabbelen de koersen weer overeind.

    Het rendement van het Postbank Internetfonds bedraagt waar Google 10% van het belang uitmaakt is alsvolgt:

    1 maand 3 maanden 1 jaar 3 jaar 5 jaar

    Fonds 1.90% 12.70% 0.30% 3.82% 15.82% (bron http://www.postbank.nl)

    Groet,

    Arnoud


    21 juli 2006 om 07:28
    win

    @Email Marketing,

    Is het niet zo dan dat deze manier van werken in USA al eerder is doorgevoerd dan in Nederland!? Neem toch aan dat ze ook dat stapsgewijs elke keer verder doorvoeren!?

    Dus ik weet het zo net nog niet of dit fenomeen een extra rol heeft gespeeld….vast niet alles, maar lijkt mij zeker wel iets.


    21 juli 2006 om 15:49

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!