Adverteren in het post-advertentie tijdperk

27 juni 2006, 20:21

Scott Karp heeft naar aanleiding van een aantal uitspraken die zijn gedaan in Cannes afgelopen week, een duidelijk statement over het adverteren in het post-advertentie tijdperk:

(…) In a post-advertising era, when the consumers are in complete control of brand perceptions, there’s only one effective way to “advertise” – create REALLY great products and services that people love and that offer an unrivaled experience, i.e. make stuff that people REALLY want to buy. The product is marketing and marketing is the product. (…)

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

10 Reacties

    Yme Bosma

    Marco, ik denk dat wat Scott Karp bedoeld is dat een selcht produkt niet meer verkoopbaar is. Of anders gezegd, je kunt reclame niet meer gebruiken om een slecht produkt waardevol te laten lijken. Je produkt MOET dus goed zijn, anders verkoop je niets.

    Maar het blijft raar dat het zo lang duurt voordat marketeers begrijpen dat het maken van een goed produkt uiteindelijk een betere strategie is dan het prachtig verkopen van een slecht produkt….;-)


    28 juni 2006 om 07:37
    Yme Bosma

    Sorry, Marco = Rick


    28 juni 2006 om 07:41
    Yme Bosma

    Rick, ‘vroeger’ kon dat nog ja. Dat lijstje gaat over het verleden. Echter, de markttransparantie die onstaan is naar aanleiding van het web zorgt ervoor dat het heel moeilijk gaat worden om dat te blijven doen. Echte produktinnovatie gaat veel belangrijker worden bij het winstgevendheid houden van produkten, reclame gaat steeds minder positieve invloed hebben op marges. Is een proces wat heel langzaam gaat, maar wel erg zichtbaar aan het worden is. De woorden van Scott Karp refereren daar (volgens mij) ook aan.


    28 juni 2006 om 13:53
    media

    Het is (helaas) nog steeds mogelijk dat je met miljoenen marketingbudget een slecht product aan de man kunt brengen. Je overspoelt de consument met jouw reclame, sluit deals met distribiteurs en winkelketens en koopt de beste schapposities. Het goede product met minder marketingbudget zal niet overal beschikbaar zijn en komt op onmogelijke plaatsen in de winkels te liggen. Wat Karp bedoelt in zijn artikel – en dat is ook wat hierboven is genoemd, is dat deze strategie zijn langste tijd heeft gehad en dat een slecht product straks niet meer zal worden gekocht.

    Albert, misschien val je buiten de doelgroep 😉


    28 juni 2006 om 18:34
    venturo

    Marco, als marketeer of als consument? Het uitblijven van Yme’s reactie zegt mij eiegenlijk al genoeg.


    29 juni 2006 om 05:25
    media

    Beide 😉

    Om eerlijk te zijn kan ik me er overigens wel iets bij voorstellen dat hij niet meer reageert. Het is steeds hetzelfde welles/nietes spelletje zonder dat daar nu nieuwe inzichten uitkomen. Ze zullen ongetwijfeld naar buiten komen als er iets is te melden. Ik geef ze nog steeds grote kansen met Eccky.


    29 juni 2006 om 05:34
    venturo

    Marco. Hoeze welles/nietes, ik stel een open vraag naar aanleiding van een eerdere discussies en het artikel hierboven. Ik vond het erg stil. Ik moet zeggen dat ik niet heel erg onder de indruk ben van de cijfers uit mei ook al zouden die doorgegroeid zijn gelet op de ongetwijfeld niet geringe ontwikkelingskosten. Ik kan me zo voor stellen dat ook MediaRepublic misschien meer verwacht had?


    29 juni 2006 om 06:09
    anderson

    Persoonlijke Leningen (Veilig en zonder borgstelling)

    * Business Leningen (Veilig en zonder borgstelling)

    * Undergraduate Leningen

    * Graduate Leningen

    * Onderwijs MBA Leningen

    * Medical Education Leningen

    * Juridische Onderwijs Leningen

    * Study Abroad Leningen

    * Consolidatie Loan

    * Combinatie Loan

    Zekerheden en Non-Collateral Leningen

    Leningen For Your Business Startup: Leningen voor iedereen,

    prijzen van 4,5% tot 15,5%, bied ik leningen tussen een

    bedrag variërend

    vanaf £ 1, 000 tot 10.000 pond, 000. Contact = heer Anderson Hans.

    andersonlendingfirm@gmail.com


    30 september 2009 om 10:23
    Mevrouw Youngs Lee

    Geachte De gewaardeerde klant,

    Mevrouw Youngs Lee Loan Company, gespecialiseerd in het regelen van de lening van alle bedragen, langere aflossingstermijnen. Wij bieden zakelijke lening, woningkrediet, persoonlijke lening, auto lening, student lening, Dept Consolidatie, Lening voor bedrijf te starten. Heeft u een klein of groot project te financieren? en Business Expansion, Vastgoed en Hypotheken alles tegen 3% rente voor aanvragers van alle krediet types.

    De service die wij bieden is snel en zonder stress. Onze prioriteit is uw totale tevredenheid! Ons doel is dat u geniet van de service die wij bieden van begin tot einde. Geïnteresseerde nieuwe aanvrager moet op antwoord om contact administratief directeur mevrouw Youngs Lee voor meer informatie:

    Kredietnemer of Aanvraagformulier

    Volledige Namen: ……………………………………

    Je Geslacht: ………………………………….

    Uw Status: …………………………………….

    Geleende bedrag nodig: …………………….

    Lening Duur: ………………………………..

    Lening Doel: ………………………………..

    Maandelijks Inkomen: ……………………………..

    Postcode: ……………………………………

    Uw adres: ………………………………..

    Telefoonnummer: ……………………………….

    Beroep: …………………………………..

    Uw Land: ………………………………..

    Uw Stad: ……………………………………..

    Uw Leeftijd: …………………………………….

    Solliciteer voor? ……………………………….

    Ik wil dat je deze informatie ingevuld terug, zodat uw lening overdracht verwerking goed kan beginnen.

    Met vriendelijke groet,

    Mevrouw Youngs Lee

    MD / CEO


    6 maart 2014 om 12:19

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!