Spill Group Game Award 2006 aangekondigd

22 juni 2006, 05:35

De Spill Group, Stichting CliniClowns Nederland en De Nederlandse Gamedagen hebben in een persbericht (zie onder) de Spill Group Game Award 2006 aangekondigd. De wedstrijd kent een hoofdprijs van 20.000 euro. De games worden ontwikkeld voor de CliniClowns. Niet duidelijk is of deze games geplaatst worden op Villaneuzenroode, de site van de CliniClowns en in 2005 categoriewinnaar van de Europrix.nl.

Als thema voor de wedstrijd is gekozen: ‘Zo hard mogelijk in het ziekenhuis racen! Het liefst met al mijn vrienden.’ Dát is een veelgehoorde wens in het kinderziekenhuis. Want zieke kinderen kunnen niet altijd doen wat ze graag zouden willen. Gelukkig biedt gamen met vrienden fantastische mogelijkheden om hen weer te laten deelnemen aan de maatschappij waardoor het welbevinden van kinderen wordt bevorderd.

Dat is de overtuiging van Spill Group, Stichting CliniClowns Nederland en De Nederlandse Gamedagen. Als het aan hen ligt, kan er binnenkort inderdaad in het ziekenhuis geracet worden. Dankzij de game van een nu nog onbekend talent, dat de Spill Group Game Award 2006 wint én de flinke stimuleringsprijs van € 20.000,-

€ 20.000,- voor talentvolle game-ontwikkelaars!

Het maken van fascinerende games is een specialistisch vak. Er is veel talent voor nodig. Talent dat marktleider Spill Group – dat met haar game portals maar liefst 2 miljoen unieke bezoekers per dag bereikt – een kans wil geven met de Spill Group Game Award. Deze is bedoeld voor startende game-ontwikkelaars of afstuderende kunst-, media-, informatica- en ontwerpstudenten. Om zo Nederland als innovatief gameland wereldwijd op de kaart te zetten! Gametalent strijdt in teams van maximaal vier personen om de Spill Group Game Award; geïnteresseerden kunnen zich aanmelden via www.nlgd.nl.

‘Games maken het kind in je los!’

‘Ontwikkel een game geschikt voor langdurig zieke kinderen.’ Seth van der Meer, voorzitter van de Stichting Nederlandse Gamedagen, vertelt er gepassioneerd over. ‘Wij nemen gamen uiterst serieus. Games openen een nieuwe wereld en zijn veel meer dan alleen vermaak. Het maakt het kind in je los! Om daar talent bij te mogen zoeken is fantastisch. En het is helemaal geweldig om daarbij te mogen samenwerken met CliniClowns. Want zij weten als geen ander hoe je kinderen kunt ráken in hun leefwereld. Dat racen in het ziekenhuis gaat zeker lukken!’

De Nederlandse Gamedagen

CliniClowns en Spill Group staan niet alleen in hun overtuiging. Ook de politiek, de ontwikkelaars, ondernemers en investeerders zien het maatschappelijk belang van goede games. Dit belang wordt onderstreept door de Nederlandse Gamedagen 2006 die van 18 t/m 26 november in Utrecht worden gehouden.Tijdens deze dagen zal de Spill Group Award worden uitgereikt. De Nederlandse Gamedagen tonen aan hoe belangrijk de rol is die vermaak en serieus gamen in de wereld speelt, ze vormen hét Europese podium waar alle betrokkenen elkaar ontmoeten

Jak Boumans is adviseur content strategie bij Electronic Media Reporting, een bureau actief sinds 1990 en gespecialiseerd op het gebied van content. Electronic Media Reporting kent vier werkgebieden: strategisch advies: studies: evaluatie en audits van projecten (o.a. voor de EU); publicitaire producties (nieuwsbrieven, boeken, congressen, reizen). Jak Boumans houdt een dagelijks, Engelstalig blog Buziaulane bij over de contentindustrie. Jak Boumans is ook een van de organisatoren van de multimedia contentwedstrijd Europrix.nl en de Nederlandse voorselectie van de World Summit Awards. ook is hij promotor van de Europrix Top Talent Award, een multimedia wedstrijd voor jonge producenten. Hij is tevens secretaris van de European Academy of Digital Media. Jak Boumans publiceert nationaal en internationaal. Hij publiceerde in 1986 het Online Handboek (Spectrum). Hij levert ook bijdragen aan vakstudies zoals E-Content, Technologies and Perspectives for the European Market (2004).

Categorie
Tags

1 Reactie

    venturo

    johh wat integer allemaal…


    22 juni 2006 om 20:29

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!