Guardian Print nu 24 uur per dag up-to-date

20 juni 2006, 09:40

Lezers van de Britse krant The Guardian krijgen een overzicht op papier van het laatste nieuws dat zij relevant, interessant of entertainend vinden. G24 is een compilatie van de vijf aandachtsgebieden op Guardian Unlimited: algemeen, internationaal, economie, sport en media waaruit de gebruiker kan kiezen. Vervolgens ontstaat er een een pdf document van 8 tot 12 pagina’s die zijn kunnen downloaden en vervolgens printen. Op de voorpagina staat er dan afgedrukt: ‘fetched om: uu:mm’. Het nieuws van dat moment dus. (Voorbeeld)

The Guardian hoopt dat de dienst aanslaat rond lunchtijd en in de vroege avond. Volgens MIT, waar dit bericht vandaan komt, zal de Guardian advertenties gaan invoegen die dynamisch worden toegesneden op het profiel van de lezers en wellicht zelfs op het eerder getoonde gedrag.

Eerder was te lezen op MF dat Theo Huibers, partner bij KPMG en hoogleraar Information Retrieval aan de Universiteit Twente, verwacht dat één op de vier uitgevers de komende twee jaar klantgerichter gaat werken en gepersonaliseerde informatie gaat aanbieden. Vandaag (om 0:33) berichtte MF dat de Volkskrant nu ook een 16:00-update uitgeeft via iTunes.

Nieuws is alleen nieuws als het voor jou nieuw is. In de ervaringeconomie staat het kennis rond het individu centraal. Om het individu up-to-date te houden (betrokken in de groepen waarin iemand leeft) wordt straks flink betaald. Het uitgeven van informatie (verzamelen, structureren, verrijken en distribueren) verandert hiermee sterk. Uitgevers moeten zichzelf wel opnieuw uitvinden en juist het individu gaan bedienen. Naar mijn gevoel hebben de kranten nu de juiste weg gevonden.

Erwin van Lun
Futurist and Angular Engineer bij Your Future Is Now!

Futurist Erwin van Lun startte op MarketingFacts in 2005, direct na publicatie van zijn boek "Van Massamerk naar Mensmerk" dat toen een nominatie kreeg voor de Marketing Literatuur Prijs. Het boek beschreef de toestand van media, marketing en merken in de toekomst van 2015 en Erwin volgde de ontwikkelingen in de eerste jaren op de voet. Nu blijkt dat zijn voorspellingen waarheid zijn geworden helpt hij mensen om zélf de toekomst trefzeker te voorspellen en heeft hij zijn voorspellingen voor 2020, 2030 en 2050 al weer klaar voor publicatie in het boek 'Utopia Manifesto 2050'. In 2009 stortte Erwin zich helemaal op Chatbots.org (http://www.chatbots.org), zijn wereldwijde industry portal op het gebied van intelligente kunstmatige karakters en in 2015 sloot hij zich aan bij het Bemer netwerk (http://yourfuture.bemergroup/nl) om mensen te helpen zichzelf te resetten: gezond, vitaal en creatief: helemaal klaar voor de toekomst! In 2017 zag hij de bezoekersaantallen van Chatbots.org weer flink stijgen en besloot dat het tijd werd voor de terugkeer naar het prachtige veld van humanlike AI.

Categorie
Tags

1 Reactie

    media

    Ik zou het fantastisch vinden als ik gedurende week mijn nieuwsselectie kan maken (aanvinken wat ik interessant vindt) en deze zelf samengestelde krant (evt. aangevuld met gerelateerde achtergrondartikelen) op zaterdag of zondag in de bus krijg. Dan heb ik namelijk de tijd om rustig de krant te lezen.


    20 juni 2006 om 19:57

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!