‘Er is Post’ informeert zeven miljoen huishoudens

17 juni 2006, 10:12

Ondanks dat nieuwe kanalen als internet en email steeds meer invloed krijgen op het medialandschap, wil TPG Post zich blijven positioneren als leverancier van fysieke post. Deze week valt bij zeven miljoen huishoudens in Nederland de uitgave ‘Er is Post’ van TPG Post op de deurmat. TPG Post wil op deze wijze haar klanten informeren over nieuwe ontwikkelingen op de postmarkt. Met ‘Er is Post’ wil TPG de kwaliteit en de dienstverlening in een veranderende postmarkt onder de aandacht brengen. Volgens Harry Koorstra, directeur van TPG Post, is deze manier van informeren goedkoper dan grote ‘massamediale’ campagnes en is ‘de effectiviteit van communicatie per post erg hoog’.

Nederlanders staan positief tegen deze vorm van communicatie. Dit bleek uit een testmailing die in de maand maart werd gehouden onder 34.000 huishoudens. Het overgrote merendeel van de deelnemers aan de test (75 procent) gaf aan het te waarderen om op deze wijze periodiek geïnformeerd te worden.

Er is post! telt 24 pagina’s en bevat artikelen over onder meer de concurrentie op de postmarkt, het zelf maken van postzegels en kaarten, het beroep van de postbode en de vestigingen waar postproducten te koop zijn. Ook zijn er speciale actiepagina’s in samenwerking met klanten van TPG Post. Op die plek staan aanbiedingen van onder meer de ANWB, ECI, KPN, Nuon en de Vereniging Eigen Huis.

Deze zomer wordt uitgebreid onderzocht hoe Er is Post! is ontvangen. De volgende uitgave staat gepland in het najaar. In de loop van juli of augustus wordt de precieze datum bepaald, en hoe ‘Er is post’ eruit gaat ziet.

Floris Spin
Customer Service Staff Manager bij TNT Express

Categorie
Tags

7 Reacties

    Yves Groen

    Toen ik deze kop in mijn rss binnekreeg, dacht ik gelijk dat TPG je een e-mail stuurt of je (fysieke) post hebt en/of van wie deze post afkomstig is.

    Als dit idee al bestaat hoor ik het graag. Indien dit idee gejat wordt, vermeld dan de bedenker 🙂


    17 juni 2006 om 18:21
    Yves Groen

    –edit–

    vermeldt

    –edit–


    17 juni 2006 om 18:24
    Kasper Katje

    Als we nu simpelweg ff meten hoeveel ontvangers het zonder een blik waardig te gunnen op de oudpapier stapel hebben gegooit dan weten we hoe hoog de effectiviteit daadwerkelijk is. Ik heb zo mijn vermoedens…


    18 juni 2006 om 00:54
    rjmvandiepen

    Ik heb de folder gelezen en was niet onder de indruk. Ze noemden zelfs hun concurrenten Sandd en Selektmail in de folder. Da’s gratis reclame voor die jongens. Verder een paar slappe verhalen over postbodes. Bij mij is de boodschap niet overgekomen wat het doel van deze folder is geweest.


    18 juni 2006 om 06:55
    macblik

    Beste Yves, het is -vermeld- zoals je oorspronkelijk schreef. Het gaat namelijk om een gebiedende wijs enkelvoud.


    19 juni 2006 om 05:07
    Laurens

    Het is denk ik een goede poging van TPG Post om de Nederlander duidelijk te maken hoe de postwereld in elkaar zit, welke ontwikkelingen daar in de toekomst zullen gaan plaatsvinden en welke rol TPG (nee sorry TNT Post) daarin wil innemen. Niks mis mee.

    En ja… als je het boekje niet wil lezen gooi je het bij het oud papier. Net als het wegzappen bij een commercial.


    19 juni 2006 om 05:19
    Marcel Tonen

    Ik vind het jammer dat ik het winternummer 2013 nog niet heb ontvangen. Tot nu toe heb ik nog alle nummers. Ik zou het zeer op prijs stellen om het decembernr. 2013 alsnog te ontvangen. Bvd


    17 december 2013 om 22:12

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!