Ondanks dat nieuwe kanalen als internet en email steeds meer invloed krijgen op het medialandschap, wil TPG Post zich blijven positioneren als leverancier van fysieke post. Deze week valt bij zeven miljoen huishoudens in Nederland de uitgave ‘Er is Post’ van TPG Post op de deurmat. TPG Post wil op deze wijze haar klanten informeren over nieuwe ontwikkelingen op de postmarkt. Met ‘Er is Post’ wil TPG de kwaliteit en de dienstverlening in een veranderende postmarkt onder de aandacht brengen. Volgens Harry Koorstra, directeur van TPG Post, is deze manier van informeren goedkoper dan grote ‘massamediale’ campagnes en is ‘de effectiviteit van communicatie per post erg hoog’.
Nederlanders staan positief tegen deze vorm van communicatie. Dit bleek uit een testmailing die in de maand maart werd gehouden onder 34.000 huishoudens. Het overgrote merendeel van de deelnemers aan de test (75 procent) gaf aan het te waarderen om op deze wijze periodiek geïnformeerd te worden.
Er is post! telt 24 pagina’s en bevat artikelen over onder meer de concurrentie op de postmarkt, het zelf maken van postzegels en kaarten, het beroep van de postbode en de vestigingen waar postproducten te koop zijn. Ook zijn er speciale actiepagina’s in samenwerking met klanten van TPG Post. Op die plek staan aanbiedingen van onder meer de ANWB, ECI, KPN, Nuon en de Vereniging Eigen Huis.
Deze zomer wordt uitgebreid onderzocht hoe Er is Post! is ontvangen. De volgende uitgave staat gepland in het najaar. In de loop van juli of augustus wordt de precieze datum bepaald, en hoe ‘Er is post’ eruit gaat ziet.