Vrouwen vluchten naar internet tijdens WK voetbal

15 juni 2006, 12:45

Vrouwen vluchten naar internet tijdens WK voetbalMet alle discussies over het verschil in het internetgedrag tussen mannen en vrouwen kan ik het bericht dat vandaag door TAPPS naar buiten is gebracht natuurlijk niet laten liggen.

Uit onderzoek van e-mailmarketingbureau TAPPS blijkt namelijk dat vrouwelijke tv-kijkers tijdens het WK-voetbal veel meer gebruik maken van internet. Terwijl hun partner naar de tv kijkt, chatten en surfen de vrouwen op internet of zoeken naar koopjes op Marktplaats.nl. Ook e-mailen en het spelen van spelletjes zijn populair. Zo’n 60 procent van de vrouwelijke tv-kijkers blijkt (vrijwel) niet geïnteresseerd in het WK. Ruim 16 procent van alle respondenten geeft aan het WK helemaal niet te gaan kijken.

Opvallend is dat bijna de helft van de vrouwen die nauwelijks of niet WK geïnteresseerd is, een partner heeft die elke wedstrijd wil zien. Dat hoeft niet altijd op ruzie uit te lopen. Want 18 procent van de vrouwen geeft aan gewoon mee te kijken. Slechts 3 procent van deze vrouwen zegt te proberen de partner van het WK af te houden, voornamelijk door te zappen.

Over tv-kijken en WK Voetbal gesproken, Peter Wiegman heeft een eerste analyse gemaakt van het kijkgedrag na de eerste speelronde. Aanrader!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    Petra de Boevere

    Ik vlucht altijd naar internet, what’s new? 😉


    15 juni 2006 om 15:07
    rjmvandiepen

    @Petra

    Houd je niet van gespierde mannenbenen?


    15 juni 2006 om 16:58

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!