NU Z uit beta

8 juni 2006, 15:04

De eerder gelanceerde zakenportal NU Z is sinds vandaag uit beta. Maar liefst 250.000 unieke bezoekers bezochten de site afgelopen maand. Ilse Media verwacht binnen nu en een jaar door te kunnen groeien naar 1 miljoen unieke bezoekers.

De komende tijd zal de portal uitgebreid worden met vacatures. Ook zullen er, naast de ruim 3.000 aanwezige nieuwsbronnen, meer speciale deals met uitgevers gemaakt worden. Die (specialistische) uitgevers kunnen dan binnen een specifiek katern content aanleveren, waardoor ze wat exposure kunnen genereren buiten de eigen branche.

Lijkt me een erg goede prestatie om in zo’n korte tijd op zulke bezoekersaantallen te zitten!

Robert de Boer
eigenaar bij Lead Today

Robert de Boer is oprichter van Lead Today (voorheen New Kitd), een bureau voor online leadgeneratie. Lead Today heeft één doel: leads genereren op uw website. Veel mensen bezoeken en verlaten een website zonder er iets te doen of achter te laten. Lead Today pakt dit probleem aan. Een mix van techniek, vormgeving, content en redactie verandert anonieme websitebezoekers in gekwalificeerde leads. Met onze modulaire aanpak kunt u leadgeneratie stap voor stap integreren in uw bestaande website of een compleet nieuwe website bouwen. Robert de Boer studeerde Bedrijfskundige Informatica en vulde deze opleiding aan met de Post HBO CRM opleiding (Beeckestijn Business School). Eerder werkte hij voor bureau's als Lectric, E-Village en Branddoctors. In 2006 werd hij onderscheiden met de DeMeter Award 2006, een vakprijs voor 'aanstormend marketingtalent'. Hij is tevens bestuurslid bij DeMeter, met innovatie als portefeuille, en was een van de initiefnemers van Resultblog, hét weblog over direct-marketing.

Categorie
Tags

4 Reacties

    Jelmer Voogel

    Kees ” Ik geef news.google.nl een grotere kans om de marktleider te worden in aggregated news.” Dat ben ik helemaal met je eens, de voorpagina van nuz bevat nu vaak nog meerdere keren hetzelfde artikel of verwijzingen naar externe pagina’s die niet relevant zijn.

    Wat betreft de cijfers: Ik vraag me persoonlijk af wat de verhouding tussen totaal aantal bezoeken en unieke bezoekers is. Dit omdat ik in mijn omgeving veel mensen hoor die 1 keer hebben gekeken en daarna volgens eigen zeggen niet meer zijn terug gegaan.


    8 juni 2006 om 16:43
    hugolouter

    Ze zullen qua bezoekersaantallen ook wel stevig profiteren van de knop op nu.nl… dus eigenlijk dezelfde vraag als Jelmer. Wie komt er eigenlijk terug naar die site?


    9 juni 2006 om 04:50
    media

    Inderdaad een indrukwekkend aantal op zo’n korte tijd maar met NU.nl als grotere broer had ik eerlijk niet anders verwacht!

    Hugo, om een antwoord te geven op je vraag, ik kom zelf regelmatig terug op NU/Z en niet alleen om mijn eigen stukjes te plaatsen. Moet eerlijk zeggen dat ik er nog weinig nieuws vandaan haal omdat er weinig eigen content is (of heb ik die wellicht gemist?). Ook in het aggregeren van nieuws vanuit andere bronnen mag nog wel een kwaliteitsslag overheen. Maar wellicht het allerbelangrijkste is dat ik me nu vaak stoor aan de vele kliks die ik moet doen om op het uiteindelijke bericht uit te komen. Probeer vanaf de homepage eens een artikel te benaderen. Dan heb je op zijn minst 2-3 klikken nodig.

    Kortom, NU/Z heeft een prima eerste stap gezet maar zal zeker een aantal verbeteringen moeten doorvoeren wil het de strijd met een aantal andere nieuwsportals kunnen volgen!


    9 juni 2006 om 04:59
    Michiel van Gaalen

    @Kees, we pakken voor het nieuws over het algemeen de eerste bron die met een nieuwsitem komt. In het geval van online nieuws is dit gewoon vaak Marketingfacts (om het beestje maar bij de naam te noemen). Dat is niet subjectief dat is gewoon consequent.

    Het signaal dat jullie hier afgeven is wel duidelijk. Voor wat betreft online nieuws gaan we op zoek naar meer bronnen. Dit is een continu proces voor ons, (al) het nieuws wordt komende maanden nog beter/uitgebreider.

    Reactie op bezoekersaantallen: Ja, een broer als NU.nl helpt enorm. Komende maand kunnen we wat uitgebreidere statistieken laten zien met daarbij ook return visits.


    9 juni 2006 om 05:52

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!