NU Z uit beta

NU Z uit beta

De eerder gelanceerde zakenportal NU Z is sinds vandaag uit beta. Maar liefst 250.000 unieke bezoekers bezochten de site afgelopen maand. Ilse Media verwacht binnen nu en een jaar door te kunnen groeien naar 1 miljoen unieke bezoekers.

De komende tijd zal de portal uitgebreid worden met vacatures. Ook zullen er, naast de ruim 3.000 aanwezige nieuwsbronnen, meer speciale deals met uitgevers gemaakt worden. Die (specialistische) uitgevers kunnen dan binnen een specifiek katern content aanleveren, waardoor ze wat exposure kunnen genereren buiten de eigen branche.

Lijkt me een erg goede prestatie om in zo’n korte tijd op zulke bezoekersaantallen te zitten!


Geplaatst in

Delen



Er zijn 7 reacties op dit artikel

  • Da's een mooi aantal. Persoonlijk vraag ik me serieus af of ze door zullen groeien naar de miljoen, zeker als er nog meer gesponsorde content tussendoor komt. De subjectiviteit druipt er nu helaas al vanaf. Van de huidige "3000" bronnen worden er in de praktijk maar een stuk of 50 gebruikt voor de site. Je ziet dan ook altijd dezelfde bronnen terugkomen, waaronder nota bene een aantal sites die niks anders doen dan persberichten 1 op 1 copy-pasten en dit vervolgens presenteren als "content".

    Niet geheel toevallig zijn deze populaire bronnen in veel gevallen de eigen sites en weblogs van de mensen die in het colofon worden genoemd. NuZ lijkt daarmee meer op een verkapt reclamepodium dan op een objectieve nieuwssite. Met nog meer sponsored content wordt het helemaal een subjectieve bedoeling.

    Ik geef news.google.nl een grotere kans om de marktleider te worden in aggregated news. Hun algoritme is al verbazend goed en reclame is er niet of nauwelijks te vinden.

    geplaatst op
  • Kees " Ik geef news.google.nl een grotere kans om de marktleider te worden in aggregated news." Dat ben ik helemaal met je eens, de voorpagina van nuz bevat nu vaak nog meerdere keren hetzelfde artikel of verwijzingen naar externe pagina's die niet relevant zijn.

    Wat betreft de cijfers: Ik vraag me persoonlijk af wat de verhouding tussen totaal aantal bezoeken en unieke bezoekers is. Dit omdat ik in mijn omgeving veel mensen hoor die 1 keer hebben gekeken en daarna volgens eigen zeggen niet meer zijn terug gegaan.

    geplaatst op
  • Ze zullen qua bezoekersaantallen ook wel stevig profiteren van de knop op nu.nl... dus eigenlijk dezelfde vraag als Jelmer. Wie komt er eigenlijk terug naar die site?

    geplaatst op
  • Inderdaad een indrukwekkend aantal op zo'n korte tijd maar met NU.nl als grotere broer had ik eerlijk niet anders verwacht!

    Hugo, om een antwoord te geven op je vraag, ik kom zelf regelmatig terug op NU/Z en niet alleen om mijn eigen stukjes te plaatsen. Moet eerlijk zeggen dat ik er nog weinig nieuws vandaan haal omdat er weinig eigen content is (of heb ik die wellicht gemist?). Ook in het aggregeren van nieuws vanuit andere bronnen mag nog wel een kwaliteitsslag overheen. Maar wellicht het allerbelangrijkste is dat ik me nu vaak stoor aan de vele kliks die ik moet doen om op het uiteindelijke bericht uit te komen. Probeer vanaf de homepage eens een artikel te benaderen. Dan heb je op zijn minst 2-3 klikken nodig.

    Kortom, NU/Z heeft een prima eerste stap gezet maar zal zeker een aantal verbeteringen moeten doorvoeren wil het de strijd met een aantal andere nieuwsportals kunnen volgen!

    geplaatst op
  • @Kees, we pakken voor het nieuws over het algemeen de eerste bron die met een nieuwsitem komt. In het geval van online nieuws is dit gewoon vaak Marketingfacts (om het beestje maar bij de naam te noemen). Dat is niet subjectief dat is gewoon consequent.
    Het signaal dat jullie hier afgeven is wel duidelijk. Voor wat betreft online nieuws gaan we op zoek naar meer bronnen. Dit is een continu proces voor ons, (al) het nieuws wordt komende maanden nog beter/uitgebreider.
    Reactie op bezoekersaantallen: Ja, een broer als NU.nl helpt enorm. Komende maand kunnen we wat uitgebreidere statistieken laten zien met daarbij ook return visits.

    geplaatst op
  • @Marco: het was meer een retorische vraag, maar bedankt voor het antwoord. Voor mezelf is de toegevoegde waarde niet zo groot, omdat ik via RSS de meeste nu/z content ook al zelf opvang. Heb zelfs de nu/z feeds uit mijn Bloglines gegooid omdat ik zoveel dubbele berichten kreeg.

    geplaatst op
  • Laurens Verhagen:

    (...) Zojuist in gebruik genomen: een geheel nieuwe versie van onze zakelijke nieuwssite NU Z. De eerste versie zag ruim een jaar geleden het licht en was niet op alle vlakken even succesvol. Commercieel een succes, inhoudelijk minder. Alle feedback hebben we te harte genomen, hetgeen geresulteerd heeft in versie 2.0. (...)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.