Onderzoek naar rol van weblogs in marketing

Onderzoek naar rol van weblogs in marketing

BlogResearch en QuoVide zijn een gezamenlijk onderzoek gestart naar het gebruik en de stand van zaken van Word of Mouth Marketing in Nederland. We kijken daarbij hoe de marketeer Word of Mouth gebruikt, maar ook wat de rol van de blogger hierin is. Een deel van het onderzoek bestaat uit een online enquete voor zowel marketeers als bloggers. Deelnemers aan het onderzoek ontvangen een rapport met de resultaten.

Alvast dank voor jullie medewerking!


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • "Word of Mouth is de handeling waarmee een consument informatie met een marketingwaarde creëert en/of distribueert naar andere consumenten."

    Zijn er communicatiebureaus die dit soort zinnen schrijven? En dan spreken over mond Op mond reclame alsof bloggen om tongzoenen gaat?
    Treurig

    geplaatst op
  • Ben zowel blogger als marketeer... :-) Toch maar twee keer invullen :-)

    geplaatst op
  • Veel informatie over een bedrijf, het merk of het product wordt juist buiten het bedrijf geproduceerd door de 'conversatie’ tussen consumenten. Dit kan voor een groot deel buiten het marketingcommunicatiekanaal van bedrijven om gaan, omdat het gebaseerd is op concrete productervaringen. Mond-tot-mond reclame is van oudsher een heel belangrijke reden van aanschaf (of juist géén aanschaf) van een product. Via Internet is het bereik nu immens geworden. Dat gaat ten koste van de effectiviteit van traditionele marketingcampagnes. Slimme bedrijven faciliteren echter de conversatie, en doen er af en toe zelfs aan mee. Bijvoorbeeld door relatief eenvoudige ‘reader reviews en ratings’ verlies je aan contrôle maar win je aan geloofwaardigheid.

    Voor de geïnteresseerden is er op 20 en 21 juni een heel erg interessante Tweedaagse Conferentie/training in San Francisco: http://www.womma.org/wombat2/

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.