Onduidelijkheid in vliegtarieven aangepakt door Supersaver?

30 mei 2006, 05:48

Onduidelijkheid in vliegtarieven aangepakt door Supersaver?

Nederland heeft er een nieuwe vliegticketaanbieder bij: Supersaver.nl. Supersaver geeft in een persbericht aan dat zij met zogenaamde “inclusiefprijzen” werken. Om hun campagne kracht bij te zetten hebben ze zelfs een reissite gebouwd www.happybookers.nl: een website van een vage reisbureau ondernemer. Echter als je de site van Supersaver.nl gaat bekijken…

dan zie je geen verschil met de huidige aanbieders. De opbouw van de prijzen is bijna identiek. Ze adverteren met de tekst ‘vrijheid om te annuleren’ maar dan moet je daar wel even een ‘Geld Terug Garantie’ van 25,- euro voor afsluiten. Ook staat er een typefoutje op de site “Voor ieder papieren ticket geldt een toeslag. 99,-.” waarschijnlijk bedoelen ze 9,-.

Al met al hadden ze de tijd die ze in de website www.happybookers.nl hebben gestoken beter in de eigen site kunnen steken. Maar wel complimenten dat ze de onduidelijkheid in de prijzen willen aanpakken. Hierin staan ze gelukkig niet meer alleen. Afgelopen zaterdag adverteerde Thomas Cook met All Inclusive prjzen. De prijzen waarmee wordt geadverteerd zijn inclusief alle belastingen, toeslagen en administratiekosten. De directievoorzitter van Thomas Cook Nederland, Gerard Helming zegt dat de verlakkerij met lokprijzen zorgt voor een groeiende stroom klachten. Staatssecretaris Van Gennip (Economische zaken) heeft van de reis- en luchtvaartsector inclusiefprijzen geëist, omdat zij die anders verplicht zal opleggen.

Martin van Kranenburg
Trainer. Spreker en auteur bij Schrijven voor het Brein

Martin van Kranenburg is auteur van het boek Schrijven voor het Brein. Conversie is 95% psychologie. Tekst de belangrijkste aanjager. Ontdek de kracht van neuromarketing in tekst.

Categorie
Tags

6 Reacties

    Joep

    Martin, ondanks je kritiek, toch bedankt voor deze tip. Persoonlijk vind ik het zeker wel een verbetering.

    Je ziet in 1 klik wat de eindprijs is, en wat ik nog veel gaver vind is dat je bij populaire bestemmingen ook direct ziet wat de laagste prijs is die een andere klant heeft betaald op die bestemming. Je weet dan heel snel of je nog flink wat kunt besparen of niet.

    Mijn enige kritiekpuntje zou zijn dat ik een “flex knop”mis. M.a.w.: een knop waarop je kunt aangeven dat je de laagste prijs zoekt tussen bepaalde data. Maar doordat je de laagste prijs van een medereiziger wel weet, is dit niet zo heel erg.


    30 mei 2006 om 07:23
    jeroen cornelissen

    Martin, what’s new? Doe je de marketing voor Supersaver ? 🙂

    Op onze websites werken we al jaren met all inclusive prijzen. We noemen het TPG (Totaal Prijs Garantie)

    Totaal Prijs Garantie houdt in dat de prijs die je betaalt voor je vliegticket(s), getoond wordt op de 1ste pagina van het boekingsproces. Deze prijs is gegarandeerd op basis van betaling via Ideal. Een open calculatie zonder (verborgen) toeslagen, tenzij je zelf kiest voor aanvullende diensten zoals betaling per creditcard of eenmalige machtiging.

    We zijn hiermee gestart, doordat er op veel websites op de 1ste pagina’s te lage prijzen

    worden gecommuniceerd. Aan het eind van het boekingsproces wordt de consument vervolgens geconfronteerd met verschillende toeslagen die niet eerder zijn vermeld.

    grt Jeroen Cornelissen

    ATP, The Advanced Travel Partner


    30 mei 2006 om 08:21
    rembo

    Niks zo erg als spoofadvertenties. Staat op site Bangkok 330 euro, Wil ik wel. Klik, erop maar niks te vinden voor dat geld.

    Supersaver is erger dan ander organisaties. Ze pretenderen nl.beter te zijn.


    30 mei 2006 om 08:46
    Peter Bonjernoor

    Ik blijf het vreemd vinden dat bijvoorbeeld de luchthavenbelasting bij verschillende sites verschillende bedragen oplevert.

    Datzelfde geldt voor de vluchten die gevonden worden – de ene site komt met Eva Air, Alitalia en Malaysia Airlines om naar Bangkok te gaan, en bij de ander komen die niet terug.

    Tenslotte zou in de hele reiswereld het ‘vanaf’ systeem eruit gesloopt moeten worden. Elke keer weer wordt ik er in geluisd met een leuke aanbieding, om daarna te concluderen dat dat alleen opgaat als ik met minimaal twee personen reis.

    Nee, transparantie in de vliegticket-branche is nog ver te zoeken.

    @Jeroen – ik vind een wachttijd van 60 seconden voor de resultaten wel een beetje lang…


    30 mei 2006 om 08:47
    doingbusiness

    Bij ATP zie ik op de homepage een aanbieding naar kopenhagen voor 60,- click ik erop dan zie ik?

    € 60.00 per volwassene exclusief luchthavenbelastingen en overige toeslagen


    30 mei 2006 om 09:44

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!