NOS fors gekort op budget internetactiviteiten

22 mei 2006, 05:46

Volgens de (voorlopige) toekenningsplannen van de NOS-Raad van Bestuur voor de internetactiviteiten van NOS-RTV, wordt veel minder OC&W-bijdrages ingepast dan vorig jaar. Dit blijkt uit een uitgelekt toekenningsdocument waarin alle omroepen zijn opgesomd. NOS-RTV, verantwoordelijk voor met name nieuws en sport op internet, krijgt van de OC&W bijdrage nog 1,8 miljoen euro; 11.000 euro komt uit eigen bijdrages, 225.000 euro uit programmareserves (van de NOS-Raad van Bestuur). Vorig jaar kreeg NOS-RTV nog 3,4 miljoen euro.

VPRO lijkt spekkoper met 3,1 miljoen euro voor internetactiviteiten waarvan 500.000 euro uit programmareserves en 2,6 miljoen euro door toekenning OC&W middelen. In totaal is er een budget van 18,9 miljoen euro waarvan 14,4 miljoen euro door toekenning ministerie van OC&W.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

6 Reacties

    media

    Grappig, ik kwam deze kop vanmorgen tegen in mijn RSS-reader (volgens mij via Dutchcowboys) en alhoewel het nieuws al enkele weken oud was vond ik het toch de moeite waard om te plaatsen. Vanmorgen hebben diverse andere sites waaronder NU.nl maar ook een aantal andere mediablogs het nieuws overgenomen waardoor het (opnieuw) in de belangstelling staat.


    22 mei 2006 om 09:33
    Annet

    Ik heb laatst met de VPRO directie aan tafel gezeten inzake hun happyvpro.nl project. Aardige mensen, maar ik vraag me af of dat geld wel goed wordt besteed. Er was geen enkele kennis van zaken.

    We gaan het zien.


    22 mei 2006 om 10:14
    media

    Annet, heb je enig idee waarop de verdeling van budgetten is gebaseerd? Waarom krijgt VPRO (veel) meer dan andere partijen?


    22 mei 2006 om 10:18
    Annet

    Nee, ik heb geen enkel idee. Wij waren daar in het kader van een eventuele doorstart van het happyvpro project als digitaal broadcast platform, maar ze gaven aan dat er weinig budget was. Betere tijden nu voor hen. Ik wens ze veel succes.

    Nog even in het kader hiervan: clubvan100.nl blijft een prachtig innovatief initiatief van voormalig VPRO redacteur Bram van Splunteren


    22 mei 2006 om 10:43
    Jim

    Hoi Marco,

    ’t Was inderdaad op DutchCowboys 🙂

    En ik had het afgelopen donderdag in NRC Next gelezen! Zondag pas tijd gehad om er een posting aan te wijden.

    Jim


    23 mei 2006 om 05:19
    media

    Had het gisteravond ook even opgezicht en het was inderdaad DC; ik moet binnenkort toch maar weer eens af van dat alleen maar RSS-feeds lezen. Back to the sites, al was het maar alleen om de sfeer te proeven 😉


    23 mei 2006 om 05:25

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!