#2 Waarom De Buur vecht tegen uitsluiting

Interview met het merkarchetype als held.

7 augustus 2025, 18:13 1569 x gelezen

Voor het eerst komt De Buur zélf aan het woord.

In dit gesprek, geleid door met Rogier Heijning, leer je hem kennen als archetype dat staat voor herkenbaarheid, toegankelijkheid en saamhorigheid. Je hoort waar hij zich vandaag de dag kwaad over maakt — pretentie en exclusiviteit — welke merken hem het beste belichamen, en wie zijn grootste inspiratiebronnen zijn.

Merken als Volkswagen, IKEA, Ram Van en Bud Light laten zien hoe de Buur nuchterheid, humor en gemeenschap inzet. Inspiratiebronnen als André Hazes en het carnaval tonen hoe nabijheid en herkenning verbinding scheppen.

In gesprek met de held in je merk

Voor het eerst hoor je de 12 merkarchetypen zelf spreken — en leer je ze écht persoonlijk kennen.

In deze podcastserie ga ik, Rogier Heijning, auteur van Maak van je merk een Hero Brand en Creative Director bij Friends & Foes, in gesprek met de archetypen die merken al decennia niet alleen inspireren, maar ook definiëren. Je ontdekt waar ze zich vandaag de dag kwaad over maken, wie of wat hen inspireert, en welke merken hun kracht het beste belichamen.

Zo leer je hoe archetypen je helpen een sterker merkverhaal te creëren en je merk consistenter en betekenisvoller te maken.

Je kunt de podcast ook luisteren via Spotify of via Inbound4Cast.com.

Rogier Heijning
Creative friend bij Friends and Foes

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!