Willem van Harrewijen

Business Creative - Owner bij The USP Company

Hi, ik ben oprichter en innovatie creatief van The USP Company. De wereld is volop in beweging. Innovatie staat op nummer 1 bij marketeers. Er wordt druk agile gewerkt. Innovaties kunnen dankzij de digitale wereld snel naar de markt worden gebracht. Veel aandacht gaat naar het telkens wat beter maken van de klantervaring. Goede ontwikkelingen, maar tegelijkertijd vraag ik mij af: hoe groot is de uiteindelijke impact van al die inspanningen? Het is vaak een lange aanloop voor een te kleine sprong. Toe aan de grote sprong voorwaarts? Mijn bureau helpt bij brand thinking, design thinking en scenario thinking. Samen met opdrachtgevers ontwikkelen de innovatie creatieven van The USP Company succesvolle nieuwe merken, producten en diensten. Vragen? Kennismaken? Mail mij: willem@theuspcompany.nl

De zwanenzang van een MVP
Hoe een Minimum Viable Product ten onder gingResultaten vielen tegen. Er werd door de stakeholders vergaderd of doorzetten van de…
Het olifantenpaadje van propositie-ontwikkeling: de designsprint
Beste managers, laat de controle los of kom er zelf in zitten. Vier tipsAls het om propositie-ontwikkeling gaat, zijn we…
Het pensioengat in de markt
Over Kor die bezig is met zijn tweede carrière75 Procent van de FNV-leden stemden voor het pensioenakkoord. Toch verandert niet alles.…
De opkomst en ondergang van de IkTelefoon: scenario-thinking
Een pijnlijk portret van de mens die veertig jaar lang met uitgestoken arm zit te turen naar een schermpje. Een…
Merkstrategie moet niet volgens het boekje
Marketingboekjes over merkstrategie zijn analytisch van aard en focussen teveel op korte termijn en te weinig op creativiteitMet regelmaat verschijnen…
Scoren met Spitsmeiden, Perestrooikaas en PSD2?
Waarom je meer tijd en energie moet steken in een goede merknaamIk heb je aandacht. En dat is de bedoeling…
Inzicht – Bolletje – Bewijs
Het is de heilige drie-eenheid bij het ontwikkelen van nieuwe producten, diensten en merken: inzicht - belofte - bewijs. Daarmee…
Merkstrategie gaat pas werken met goede scenario-planning
Wie voor zijn merkstrategie niet verder kijkt dan de komende twee jaar, komt nooit verder dan incrementele innovatie. Dat moet anders.…
Ik hoorde een zwaarwegende reden voor innovatie
Eén op de acht kinderen is te zwaar in Nederland. Hoe gaan we voorkomen dat onze zorgkosten nog verder gaan stijgen?…
Meer berichten...

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!