Suzanne is hogeschoolhoofddocent Duurzaamheid in het Economisch Onderwijs, bij het lectoraat Marketing & Customer Experience. Haar onderzoek focust op de rol van duurzaamheid in het economisch domein; welke thema’s zijn hierbij van belang en welke skills zijn nodig voor de transitie naar een duurzame samenleving. Inzichten vanuit de sociale psychologie en gedragseconomie spelen hierbij een belangrijke rol. Als hoofddocent is Suzanne ook verbonden aan en bij het Instituut Marketing & Commerce. In 2006 promoveerde Suzanne aan de Universiteit van Amsterdam (Communicatiewetenschap) op een proefschrift over informatie-overload onder medewerkers. In april 2017 is haar boek ‘Contentmarketing’, het eerste hbo-studieboek over contentmarketing, verschenen bij Noordhoff Uitgevers. Daarnaast verzorgt ze regelmatig workshops en cursussen over (duurzame) gedragsverandering.
De rol van de marketeer verandert fundamenteel. Hij wordt een breed opgeleide professional die analyseert, innoveert, inspireert en volhoudt. Hij schakelt moeiteloos tussen strategische langetermijnvisies en praktische uitvoering, tussen datagedreven inzicht en emotioneel draagvlak, tussen externe trends en interne cultuur.
Uit verschillende studies blijkt dat gewoonten de belangrijkste drijfveer zijn voor koopgedrag. Voor marketeers ligt hier een uitdaging én een kans: door campagnes te ontwikkelen die focussen op de emotionele voordelen en de kwaliteit van duurzaam vlees, kunnen zij deze barrières doorbreken.