Suzanne de Bakker

Hogeschoolhoofddocent bij Lectoraat Marketing & Customer Experience, Hogeschool Utrecht

Suzanne is hogeschoolhoofddocent Duurzaamheid in het Economisch Onderwijs, bij het lectoraat Marketing & Customer Experience. Haar onderzoek focust op de rol van duurzaamheid in het economisch domein; welke thema’s zijn hierbij van belang en welke skills zijn nodig voor de transitie naar een duurzame samenleving. Inzichten vanuit de sociale psychologie en gedragseconomie spelen hierbij een belangrijke rol. Als hoofddocent is Suzanne ook verbonden aan en bij het Instituut Marketing & Commerce. In 2006 promoveerde Suzanne aan de Universiteit van Amsterdam (Communicatiewetenschap) op een proefschrift over informatie-overload onder medewerkers. In april 2017 is haar boek ‘Contentmarketing’, het eerste hbo-studieboek over contentmarketing, verschenen bij Noordhoff Uitgevers. Daarnaast verzorgt ze regelmatig workshops en cursussen over (duurzame) gedragsverandering.

De marketeer van de toekomst: bruggenbouwer in de circulaire transitie

De rol van de marketeer verandert fundamenteel. Hij wordt een breed opgeleide professional die analyseert, innoveert, inspireert en volhoudt. Hij schakelt moeiteloos tussen strategische langetermijnvisies en praktische uitvoering, tussen datagedreven inzicht en emotioneel draagvlak, tussen externe trends en interne cultuur.

Van gewoontegedrag naar duurzame keuze: de rol van emotie in marketing

Uit verschillende studies blijkt dat gewoonten de belangrijkste drijfveer zijn voor koopgedrag. Voor marketeers ligt hier een uitdaging én een kans: door campagnes te ontwikkelen die focussen op de emotionele voordelen en de kwaliteit van duurzaam vlees, kunnen zij deze barrières doorbreken.

Mkb: Meegaan in het debat (of niet?)
Eerste resultaten van onderzoek naar gevolgen van deelnemen aan, of wegblijven van maatschappelijke discussies voor kleinere organisaties.Begin september blogde ik…
Merken in maatschappelijke discussie
Sommige bedrijven willen hardop meepraten op sociale media, andere worden ongewenst middelpunt van maatschappelijke polemiekMaatschappelijke discussies waarin publieke waarden met elkaar botsen,…
Hoe creëren social media bewustwording voor goede doelen?
Samenwerkingspartners voor onderzoeksproject gezocht!De ‘ALS Ice Bucket Challenge’, de 11stedenzwemtocht van Maarten van der Weijden en de jaarlijkse lampionnenactie van…
Goede doelen en het creëren van bewustwording
Voor dit onderzoeksproject zijn we op zoek naar samenwerkignspartners
Voorspelling: twee merken maken écht kans om beste inhaker van 2020 te worden
The Best Social Awards: vijf genomineerden ook dit jaar langs wetenschappelijk meetlatDat de paaseitjes veel te vroeg in de winkel…
Voorspelling: wordt dit de beste inhaker van 2019?
De genomineerden voor de Best Social Awards langs de wetenschappelijke meetlatHet trollenleger van zanger Dotan, de zelfgekozen gele kaart van…
Inhakers met een twist
Match tussen moment, merk en inhakerInhakers werken! Ze worden gemiddeld drie keer vaker gedeeld op sociale media dan niet-inhakers (zoals…
Meer berichten...

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!