Sander Duivestein is professioneel spreker, trendwatcher, internetondernemer, adviseur, auteur en columnist over de impact van nieuwe technologie op mens, bedrijf en maatschappij. In dienst van VINT (het Verkennings Instituut Nieuwe Technologie van ICT-dienstverlener Sogeti) heeft hij aan meerdere onderzoeken meegewerkt. In de afgelopen jaren schreef hij meerdere boeken en rapporten over Bitcoin, Internet of Things, Wearables, Big Data, Social Media, Mobile, Cloud en de economische crisis. Sander is veel in de traditionele media terug te vinden. Regelmatig wordt hij gevraagd om zijn opinie in dag- en weekbladen, op de radio en op televisie te delen. Zo was hij onder andere te gast in Pauw en Witteman, Brandpunt en Nieuwsuur.
De Dubbelzinnige Invloed van Sociale Media op Moderne Conflicten (of Hoe Oppervlakkigheid het Nieuwe Diepgaand Wordt).
Met de recente opening van de GPT-winkel van OpenAI, het equivalent van Apple's App Store, heeft de wereld van kunstmatige intelligentie een nieuw tijdperk betreden.
Op sociale mediaplatforms doemt een nieuwe trend op: AI Influencers. Deze digitale creaties, vaak verbluffend realistische vrouwen, veroveren razendsnel de wereld van online populariteit.
Wanneer een van de verspreiders van deze foto erop erop wordt geattendeerd dat het om een nepbeeld gaat, is het commentaar van de uploader: "Of de foto nep is of niet, de foto is waarheidsgetrouw."
Het is een unieke beweging binnen de 'stan-cultuur', waarbij fans zich online organiseren en vaak aanzienlijke invloed uitoefenen.
'Authentiek' wordt meer een vorm van expressie, een soort performance op zich.
De manier waarop we informatietechnologie gebruiken en bevragen, ondergaat dankzij kunstmatige intelligentie een revolutionaire verandering.
De druk om producten te commercialiseren botste met de missie van het bedrijf, en zorgde voor een onhoudbare verdeeldheid onder het leiderschap.