Sander Duivestein

Topspreker / Trendwatcher / Auteur / Columnist bij Sogeti

Sander Duivestein is professioneel spreker, trendwatcher, internetondernemer, adviseur, auteur en columnist over de impact van nieuwe technologie op mens, bedrijf en maatschappij. In dienst van VINT (het Verkennings Instituut Nieuwe Technologie van ICT-dienstverlener Sogeti) heeft hij aan meerdere onderzoeken meegewerkt. In de afgelopen jaren schreef hij meerdere boeken en rapporten over Bitcoin, Internet of Things, Wearables, Big Data, Social Media, Mobile, Cloud en de economische crisis. Sander is veel in de traditionele media terug te vinden. Regelmatig wordt hij gevraagd om zijn opinie in dag- en weekbladen, op de radio en op televisie te delen. Zo was hij onder andere te gast in Pauw en Witteman, Brandpunt en Nieuwsuur.

De Metagids #93 – Piratenromantiek als mediastrategie

De Dubbelzinnige Invloed van Sociale Media op Moderne Conflicten (of Hoe Oppervlakkigheid het Nieuwe Diepgaand Wordt).

De Metagids #92 – Van Selfies tot AI-Zelfisolatie

Met de recente opening van de GPT-winkel van OpenAI, het equivalent van Apple's App Store, heeft de wereld van kunstmatige intelligentie een nieuw tijdperk betreden.

Metagids #91 – Niet van Echt te Onderscheiden: De Wereld van AI Influencers

Op sociale mediaplatforms doemt een nieuwe trend op: AI Influencers. Deze digitale creaties, vaak verbluffend realistische vrouwen, veroveren razendsnel de wereld van online populariteit.

De Metagids #90 – Pas op voor botshit

Wanneer een van de verspreiders van deze foto erop erop wordt geattendeerd dat het om een nepbeeld gaat, is het commentaar van de uploader: "Of de foto nep is of niet, de foto is waarheidsgetrouw."

De Metagids #89 – Uniek Moment in Moderne Politiek: Poetin Ontmoet Zijn AI-Dubbelganger!
De Metagids 88 – Gag City: Hoe Nicki Minaj’s fans een AI-wereld bouwden

Het is een unieke beweging binnen de 'stan-cultuur', waarbij fans zich online organiseren en vaak aanzienlijke invloed uitoefenen.

De Metagids #87 – 2023 was het jaar van AI en de Zoektocht naar Authenticiteit

'Authentiek' wordt meer een vorm van expressie, een soort performance op zich.

De Metagids #86 – LLMs zijn het nieuwe besturingssysteem

De manier waarop we informatietechnologie gebruiken en bevragen, ondergaat dankzij kunstmatige intelligentie een revolutionaire verandering.

De Metagids #85 – Het Dilemma van OpenAI: Creatie versus Consequentie

De druk om producten te commercialiseren botste met de missie van het bedrijf, en zorgde voor een onhoudbare verdeeldheid onder het leiderschap.

Meer berichten...

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!