Peter van Woensel Kooy is een bevlogen en creatieve schrijver die ook wel het wandelend geheugen van adverterend Nederland en van MarketingTribune wordt genoemd, waar hij al in 1996 - in deeltijd - aan boord kwam. Peter werd door hoogleraar Giep Franzen geïnfecteerd op de UvA met het merkvirus en is sindsdien zowel journalistiek als in de praktijk met marketing en creatie in al zijn facetten bezig. Als schrijver en als ondernemer. Omdat het vak zoveel verandert, de middelen en de mensen zelf, blijft marketing hem fascineren. Is sinds september 2013 ook eindverantwoordelijk voor online platform Food & Retail van MarketingTribune. Peter schreef spraakmakende verhalen over Unilever dat in algen als grondstof stapt, over knappe ondernemers verantwoordelijk voor merken van Ajax tot Coca-Cola, van Pabo en WC-Eend tot Zeezout van Baleine. Waarbij juist ook de kleinere en nieuwe vechtmerken zijn belangstelling hebben. Reikt sinds 2003 met Lode Schaeffer voor MarketingTribune jong talentprijs De Gouden Zaag uit. Daarnaast was hij zelf creatief actief voor ondermeer de merken Coke en P&G, publiceerde o.a. in VN, HP, NRC, Lebensmittelzeitung en Werben&Verkaufen; en vertegenwoordigde Nederland meermaals in de Epica jury te Parijs. Is erelid van IAA en van de Vrienden van het Vondelpark, in welke hoedanigheid hij de beroemde ooievaar terughaalde naar het park. Pas op: is tevens actieve karateka. Zijn thematiek online: de magie van merken en marketing. En waartoe die leidt, of juist niet!
Artificial intelligence ‘makes the clock tick’ in 2025. We ervaren een AI-wedloop, ‘AI herschrijft regels en rollen in marketing’ wordt gezegd. Intussen dwarrelt het stof al wat neer en kan worden vastgesteld wat je er intussen echt aan hebt en wat niet, waar deze ontwikkeling toe leidt en welke hiaten je zelf kan invullen. ‘AI verandert het vak, maar niet onze kern’
Met een bereik van 45% onder alle zakelijke beslissers in Nederland, voert De Telegraaf de lijst aan bij directieleden (45%) en C-level executives zoals CFO's (63%) en CEO's (50%).
Uit de resultaten van Mentorship.agency blijkt dat werkplezier de hoogste prioriteit heeft bij werknemers, met 70% van de respondenten die dit als het belangrijkste aspect aangeven.
Voor deze vierde editie van de NMO AudioMonitor zijn 5.679 respondenten van 13 jaar en ouder ondervraagd over hun luistergedrag, via een vragenlijst en een e-diary.
Een vooruitblik op Retail Media Day 2024 met Rupert Parker Brady, retaildeskundige en strateeg die RMD24 programmeerde en er dagvoorzitter zal zijn.
Ipsos en andere grote Nederlandse marktonderzoekbureaus kondigden begin januari 2024 consolidaties aan. Wat heeft de marketeer hier aan?
"Video groeit als kool op social media als drager van contentmarketing."
De jury van de Grand Prix Content Marketing awards staat in de startblokken om de cases vanaf 13 september 2023 te beoordelen.
De jury van de Grand Prix Content Marketing awards staat in de startblokken om de cases vanaf 13 september 2023 te beoordelen