Rasoptimist, Rotterdammer en enthousiast (B2B & B2C) marketeer. Als interim professional ondersteun ik profit en non-profit organisaties op het gebied van marketing, customer experience, klantgerichtheid & klantcommunicatie. Naast mijn interim werkzaamheden ben ik bestuurslid bij het Platform Innovatie in Marketing en oprichter van het customer experience platform CX Circle.
De beste klantreis: NS-personeel en ‘klantgericht omroepen’
Op een gemiddelde werkdag maken maar liefst 705.000 duizend reizigers gebruik van de Nederlandse Spoorwegen. Ondanks dat de NS de…
ABN Amro weet wat service is
Zo nu en dan maak je iets mee dat je bijblijft, een situatie waarin je op een positieve manier bent verrast.…
KLM maakt het verschil met oprechte aandacht
Het is al vaak gezegd en geschreven, maar ik geloof er sterk in dat menselijke interactie en relaties een onderscheidende…
Picnic neemt klanten bloedserieus
De digitale transformatie heeft verschillende businessmodellen rigoureus veranderd en gezorgd voor de sterke opkomst van uiteenlopende disruptieve spelers. Daar waar…
Vier redenen waarom challengers goed zijn in customer experience
Succesvolle challengers als Airbnb, Uber en Netflix hebben de wereld de afgelopen jaren op z’n kop gezet en het hart…
Podcast terug van weggeweest als marketinginstrument?
Ondanks dat podcast al ruim 10 jaar bestaat, lijkt het erop dat het in 2015 pas echt zal gaan doorbreken.…
Wat komt er kijken bij de ontwikkeling van een marketingapp?
Ga jij ook aan de slag? 10 tips voor de ontwikkeling van jouw marketingapp - deel 1Het aantal smartphones en…
Het kerstpakket als ultiem loyalty-instrument
De kerstdagen zijn weer achter de rug, het nieuwe jaar staat voor de deur en menig werknemer heeft ook in…
Ben jij klaar voor the internet of things?
3 tips voor een goede voorbereidingJe klanten hebben geen geheimen meer voor je en je denkt ze echt te kennen?…