Martin van Kranenburg is auteur van het boek Schrijven voor het Brein. Conversie is 95% psychologie. Tekst de belangrijkste aanjager. Ontdek de kracht van neuromarketing in tekst.
ChatGPT: Hou je copy erbij
ChatGPT: Beoordelen is het nieuwe schrijven. Begin met het einde voor ogen.
Psychologisch beïnvloeden met e-mail doe je zo
De zeven principes van Cialdini toegepast op de inbox van jouw klantDe psychologie van online beïnvloeden laat zich perfect toepassen…
Het beïnvloeden van archetypes met Cialdini’s technieken
Snelle beslissers en competitieve bezoekers: hoe je de persoonlijkheden van Myers-Briggs koppelt aan CialdiniEen website of landingspagina (door)ontwikkelen voor 'de' bezoeker…
Cialdini’s beïnvloedingsprincipes verpakt in Neidert’s Core Motives-model
In het online verleiden van een bezoeker naar een boeker, zit een bepaalde opbouw. Is er die welbekende 'klik'? Is…
Persuasion: het spel tussen data en psychologie
Verslag van "A night of Optimization & Persuasion"Vorige maand mocht ik, aan de vooravond van Emerce eDay, aanschuiven bij een select…
De psychologie van het overtuigen: wederkerigheid
Doe iets voor een ander en de ontvanger voelt zich verplicht iets terug te doen. Het gaat om geven en…
De psychologie van het overtuigen: sympathie
Hoe sympathiek is jouw merk? Praten mensen graag over je? Bezoekers zeggen het liefst 'ja' tegen personen en bedrijven die…
De psychologie van het overtuigen: commitment en consistentie
Het door Robert Cialdini geformuleerde principe van commitment en consistentie is een belangrijk beïnvloedingswapen om bezoekers stap-voor-stap te verleiden tot…
De psychologie van het overtuigen: schaarste
"Op=op". "Nog maar twee plaatsen beschikbaar!" Het creëren van schaarste is een krachtig beïnvloedingswapen om de twijfelende bezoeker op je…