Martin de Munnik

CCO bij Neurensics

Neuromarketing Consultant, studied the effect of 2,800 stimuli in 55,000 fMRI-scans. One of the most experienced neuromarketing experts in the world. Commercial partner and co-founder of Neurensics. Co-founder and name giver of the NMSBA. Frequently asked for expert opinion and lectures at conferences. Author of ' De Koopknop' and publisher of numerous neuromarketing studies.

De doelgroep is dood, leve de peergroup

Stel je voor: twee vrienden kijken los van elkaar naar dezelfde commercial. Ze zitten niet naast elkaar op de bank, ze praten er niet over, en toch gebeurt er iets bijzonders in hun brein. Hun hersenactiviteit verloopt opvallend synchroon; alsof hun breinen in dezelfde cadans meebewegen. Dit fenomeen heet neurale synchronie en werpt een nieuw, meer gedragsgericht licht op het bepalen van de doelgroep. Sterker nog: de doelgroep is dood, leve de peergroup.

Hoe test je een kerstcommercial als de mussen van het dak vallen?

Terwijl de thermometer tropische waarden aangeeft en airconditioners op volle toeren draaien, werken marketingteams en reclamebureaus hard aan hun campagnes voor het einde van het jaar.

Waarom de meeste overheidscampagnes niet werken

Gelezen in de Telegraaf? ”Jaarlijks gaan er miljoenen belasting-euro’s naar campagnes die de burger iets willen ‘leren’, ‘bewust maken’ of ‘laten veranderen’, maar op de keper beschouwd is het effect ervan beperkt, zo meldt de Telegraaf op de voorpagina afgelopen vrijdag.

Het G.I.G.O. risico in het gebruik van A.I.

Hoe train je A.I. op het activeren van onbewuste processen, als wij mensen, de trainers, niet bij ons eigen onderbewuste kunnen en alleen een bewuste gewaarwording van een gedragsactivatie hebben?

Werkt de onderbroekenlol van Calvin Klein?

Waar is de benefit van het product? Je krijgt geen sixpack van een CK-onderbroek.

Kijk mij eens even lekker duurzaam zijn

Eén ding weten we zeker; zo’n 40% van alle re-designs verkoopt initieel slechter dan de originele verpakking. Daarmee raken we dan ook de zenuw van elke marketeer.

Hedoniflation, nieuw woord voor oud marketingprobleem. En de oplossing.

We hebben de neiging om te wennen aan zaken die we regelmatig ervaren, waardoor de impact ervan op ons geluksniveau of onze tevredenheid afneemt

Hoe je met neuromarketing een kantoor inricht

Goede medewerkers zijn schaars en in de huidige arbeidsmarkt hebben zij de werkgever voor het uitkiezen.

Wat kortetermijngeheugenillusie betekent voor marketeers

‘Kortetermijngeheugenillusie’ Wat is dat? En wat betekent het voor marketeers en reclamemakers?

Meer berichten...

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!