Marije van Dongen is werkzaam als Global Campaign Manager bij de Planon Group. Ze is verantwoordelijk voor de ontwikkeling, coördinatie en uitvoering van internationale inbound en moderne outbound campagnes. Daarvoor was Marije werkzaam als Int. Acquisitie Marketeer bij Graydon, waar ze verantwoordelijk was voor de ontwikkeling en uitvoering van de internationale acquisitie marketingstrategie, tactiek en operatie met focus op campagnemanagement. Ook heeft Marije ervaring in het creëren van buyer persona’s, content mapping, contentcreatie, lead management, marketing automation en social media marketing.
Hoe de aandacht bij Miele verschuift van product naar klant
Klantbeleving is een toverwoord dat bij iedere organisatie – en niet alleen bij de marketingafdeling – hoog op de agenda zou moeten…
Een optimale klantbeleving: wat kunnen we leren van CitizenM, bol.com, KPN en Aegon?
Het realiseren van een goede klantbeleving lijkt belangrijker dan ooit tevoren. Maar waarom zijn er dan zo weinig organisaties, zowel…
How-to: buyer persona’s ontwikkelen als basis voor je B2B-marketingstrategie
In 10 stappen aan de slag met buyer persona'sIk hoor je denken: alweer een blog over buyer persona’s? Inderdaad, de afgelopen…
Zo benut je de kansen van video in B2B-marketing
Het mag duidelijk zijn: de inzet van video binnen marketing wint met de dag aan populariteit. Met name in B2C…
Je wilt starten met marketing automation? Wees gewaarschuwd!
Marketing automation behoorde in 2015 tot de meest populaire ‘uitprobeersels’ binnen b2b-marketing. Gezien de veelbelovende statistieken en verhalen die ons…
Moderne B2B-marketing door de ogen van marketingdeskundigen
B2B-marketing is nog nooit zo populair geweest. Ondanks dat B2B vaak ondergesneeuwd wordt door B2C, zijn de afgelopen tijd veel…
In 3 fasen naar fact-based marketing bij Knab
Vanuit de overtuiging dat het anders moet in de financiële wereld, is in 2012 de online bank Knab opgericht. "Weg…
Data-driven marketing bij ING: relevantie verkoopt zichzelf
Data-driven marketing of databasemarketing is de nieuwste rage binnen marketing. Termen als ‘big data’ en ‘smart data’ zijn echter voor veel…
3 redenen waarom outbound marketing in b2b nog springlevend is (en moet blijven!)
“Outbound is out, inbound is in” en “outbound marketing is verleden tijd”, zomaar een greep uit de vele uitspraken die…