luuk ros

Team Lead Content & Community bij DDMA

Bij DDMA verantwoordelijk voor het aansturen van het team dat het kennisaanbod van onze vereniging samenstelt, met een mix van congressen, kennissessies en publicaties. Samen met onze commissies zorgen we ervoor dat de leden van DDMA altijd op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen op het gebied van technologie en wetgeving. Daarnaast verantwoordelijk voor de positionering van DDMA - als autoriteit op het gebied van o.a. privacy en ethiek - en onze standpunten over actuele dossiers. Ik was van 2018 tot 2024 Hoofdredacteur van Marketingfacts. Studeerde in 1995 af (hbo Communicatie) en werkte bij een aantal corporates (Albert Heijn, DaimlerChrysler/debitel en Praxis), bureaus (Van Oorschot, Coebergh), maar vooral bij B2B-vakmedia (Telecommerce, Tijdschrift voor Marketing, Marketingonline, MarketingTribune, Marketingfacts), negen jaar bij NIMA en inmiddels dus bij dé branchevereniginmg voor data driven marketing. Marketing-nerd. Professional Consumer. Retailmarketing. Leest/luistert/kijkt alles wat los en vast zit over innovatie in marketing.

Digitale detox: hype of hoofdpijndossier voor marketeers?

Wat betekent het als de kapitaalkrachtige doelgroepen als ‘de Postmodernen’ steeds minder bereikbaar worden via de traditionele digitale kanalen?

The Last Post

Marketing 'as such' kan beslist geen wonderen verrichten, maar als je wonderen wilt verrichten, kun je beter marketing leren begrijpen.

Welk bedrijf of welk merk leverde de beste marketingprestatie van 2023?

Jouw mening of inval wordt ten zeerste gewaardeerd. Uit de heup en zonder er te lang over na te denken.

‘E-commerce aan vooravond van massale invoering van AI’

Media en communicatie blijft achter. In die sector heeft nog slechts 23% van de organisaties AI volledig geïmplementeerd.

Segmenteren kun je leren (en is misschien minder makkelijk dan je denkt)

Geef je op voor de NIMA Lunchwebinar De Toekomst van Marketing op 5 maart – Segmenteren en Positioneren 2.0 (wel gratis, niet goedkoop)

Lamp-uitreiking gaat weer naar het voorjaar (en skipt de SpinAwards)

Disciplines zoals ‘Business’, lijken simpelweg niet te passen binnen de Awards. Door de jaren heen hebben ‘Culture’ en ‘Digital’ (voorheen de Spins) bewezen klaar te zijn om volledig te worden geïntegreerd .

Out of Home-exploitanten verwachten spektakel in 2024

Groei bestedingen richting 10%. 'OOH wordt in z’n algemeenheid gezien als het enige overgebleven massamedium en dat zal budgetten blijven aantrekken uit andere mediumtypen.'

‘Marketeer is optimistisch’ (en gaat weer hard trekken aan het merk)

WARC Rapport: Weliswaar bezorgd over de gevolgen van een economische recessie, maar ook met een gevoel van optimisme over bedrijfsklimaat en de marketingbudgetten.

‘Sonic branding net zo belangrijk is als het gebruik van goede visuals’

Onderzoek: Geluid trekt de aandacht naar het beeld van een tv-commercial

Meer berichten...

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!