Het belang van social media monitoring wordt zwaar overdreven
Afgelopen week heeft de posting van J-P de Clerck hier veel reacties los gemaakt, en over het algemeen ontving hij…
Klantenservice belangrijkste reden voor het aanbevelen van een bedrijf
Promotors. Merk ambassadeurs. Advocaten. Allemaal termen die gebruikt worden om klanten te benoemen die bedrijven of producten aanbevelen. Met de…
Hoe ga je om met negatieve feedback online?
Met de groeiende rol van peer trust in koopprocessen wordt de rol van customer feedback steeds belangrijker. Bedrijven zien dat…
Webcare zonder SCRM strategie werkt even maar is gedoemd te mislukken
De jubelverhalen over webcare zijn overal, en terecht. Het is voor een bedrijf essentieel om de dialoog met haar klanten…
De Mexicaanse griep vaccinatie: Overheid vs social media
Het lijkt een ongelijke strijd te worden: de oproep van de overheid en van de WHO om je toch vooral…
Prijzencircus Nationale Contactcenter Awards
Tijdens het jaarlijkse Telecommerce Gala zijn gisteren de Nationale Contactcenter Awards 2009 uitgereikt. Deze prijzen worden jaarlijks door een vakjury…
Klantenservice 2.0: Salesforce lanceert de “Service Cloud”
Over de ontwikkeling dat klantenservice zich meer en meer naar een (excusez-le-mot) 2.0 structuur ontwikkelt heb ik al eerder geschreven.…
Nieuwe telecomwet: einde aan telemarketing en zakelijke spam
De Eerste Kamer is gisteren akkoord gegaan met de nieuwe telecomwet van Staatssecretaris Frank Heemskerk. Deze nieuwe versie van de…
Winkels hebben moeite met Sinterklaas online
Hoewel er steeds meer online verkocht wordt hebben traditionele retailers blijkbaar moeite om zich aan te passen aan de nieuwe…