Klaas Weima

Founder & Managing Director bij Energize + CMOtalk

Klaas (1976) is ondernemer, schrijver, spreker en podcastmaker. Hij schreef de boeken Aandachtsmarketing, Verdiende aandacht en Webvertising. De eerste twee boeken zijn genomineerd voor de PIM Marketingliteratuurprijs. Verder is hij oprichter van Energize, een merkactivatiebureau dat ambitieuze merken helpt bij het genereren van verdiende aandacht. Hij adviseerde meer dan 100 merken op het gebied van marketingstrategie, branding, digitale marketing en merkactivatie. Hij maakt sinds 2008 podcasts en is host van de bekroonde podcast CMOtalk, waarin hij maandelijks Chief Marketing Officers aan de tand voelt over actuele marketingthema’s. Klaas is als vaste gastdocent verbonden aan NIMA, Nyenrode Business Universiteit en bestuurslid bij SWOCC en de Entrepreneurs Organization. Hij studeerde Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit en is NIMA Register Marketeer.

Content is king, maar context is God!
'Wat is er mogelijk, hoe denken CMO’s hierover, wat zijn hun ervaringen? Welke voor- en nadelen zien zij?'In dit drieluik…
Platform partnership: Het moet meer zijn dan alleen het algoritme voeden met data
In dit drieluik beschrijf ik drie verschillende strategieën voor het post-third party cookie-tijdperk, die interessant zijn voor marketeers die worstelen…
First-party data: Veelbelovende strategie, zonder businesscase lastig voor elkaar te krijgen
Zorg vooral dat je je eigen zaken (data en kanalen) op orde hebtIn een drieluik beschrijf ik drie verschillende strategieën voor het…
Marketeers, pas op voor digitale obesitas
Zes observaties waarom aandacht superschaars is (6/6)Aandacht is de nieuwe valuta. In deze laatste blog beschrijf ik de negatieve invloed…
De bereikparadox: bereik is nog geen aandacht
Aandachtstreeks: Zes observaties waarom aandacht superschaars is (5/6)Aandacht is de nieuwe valuta. In deze blogreeks: zes observaties waarom. Afgelopen weken…
Spaarzaam vertrouwen en de vrijwillige aandacht voor merken
Aandachtsreeks: Zes observaties waarom aandacht superschaars is (4/6)Aandacht is de nieuwe valuta. In deze blogreeks deel ik wekelijks een observatie…
Overvloed zorgt voor roep om relevantie
Aandachtsreeks: Zes observaties waarom aandacht superschaars is (3/6)In deze blogreeks deel ik elke week een observatie waarom aandacht het nieuwe…
Media-explosie zorgt voor kanaalstress
Aandachtstreeks: zes observaties waarom aandacht superschaars is (2/6)Vorige week beschreef ik waarom door de reclamedeflatie aandacht schaarser is dan ooit. In deze…
Adverteerders worstelen met reclame-deflatie
Aandachtreeks: zes observaties waarom aandacht superschaars is (1/6)​Herken je dat het steeds lastiger wordt om überhaupt nog op te vallen…
Meer berichten...

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!