Ik werkte tien jaar bij de grote uitgevers van Nederland. In 2001 ben ik voor mezelf begonnen, als zelfstandig webmarketeer en freelance auteur. Op internet zijn zoekmachines mijn grote passie. Zo voer ik voor grote en kleine klanten Google AdWords-campagnes. Begin 2005 heb ik Feeder, de Nederlandse RSS zoekmachine, gelanceerd.
Huis-aan-huisbladen 2.0
Lang voordat ik samen met Willem Feeder Media begon werkte ik als hoofd advertentieverkoop bij zondagsblad Het op Zondag in…
iDEAL biedt kopers schijnzekerheid
In mei bestelt meneer X een set speakers bij webshop 4allclients.com. Hij doet dat omdat de speakers op voorraad zouden…
Brix & clicks
Begin juni verscheen er in de Telegraaf een groot artikel over huizensite Brixter.nl, een nieuw project van TGM. De krant…
Zoekmachine voor auteursrechtschendingen
In Copyright Notice, juridisch bulletin voor NUV-leden, wordt deze maand een nieuwe zoekmachine aangekondigd. De Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ)…
Mogen zoekmachines dan echt alles?
Voor een artikel over internetrecht kwam ik de namen Dirk Visser en GasPedaal.nl verschillende keren tegen. Visser is hoogleraar Intellectueel…
Regionale omroep Limburg gaat reacties plukken
Naar aanleiding van een workshop mobile advertising in Emerce waarin een kritisch geluid over pluk kreeg ik vandaag een mailtje.…
The short tail van AdWords
In het boek Het tachtig/twintig principe stelt auteur Richard Koch o.a.: “Het 80/20 principe - 80% van het resultaat (de…
Nu.nl en Buurtlink gaan samenwerken
Vroeg Marco zich begin dit jaar nog af of ilse media de burgerjournalistiek zou laten voor wat het is, een…
Kudo je tweet (of niet?)
Gebruikers die op democratische nieuwssite eKudos artikelen toevoegen doen dat o.a. via een handige bookmarklet. Wat nieuws is? Dat is…