Consultant @ Online Dialogue. Gedrag is complex en lastig te veranderen, maar doordat we tegenwoordig bijzonder veel gedragsdata hebben, zijn we in staat betere strategische keuzes te maken: waar moet een bedrijf heen bewegen? Welke doelgroep moet je aanspreken? En bovenal, hoe zorg je ervoor dat je blijft groeien? Dat zijn de vraagstukken waar ik me mee bezig houd.
Van Getting Things Done naar Doing The Right Things
Werk jij agile of scrum? Grote kans dat je 'ja' antwoordt. De laatste jaren zijn veel bedrijven overgestapt op de soepele…
Aandacht: subtiele grens tussen geen effect en het juiste effect
We zien het maar al te vaak: er is goed onderzoek gedaan naar de pijnpunten bij de klant en dat…
De valkuilen van personalisatie
2017 Was het jaar van het woord 'personalisatie'. Op alle congressen stonden mensen die de kracht van personalisatie predikten en…
Zo worden tijd en geld geen valkuilen voor A/B-testen
Data gedreven werken is een hot topic. Het is de cultuur van vrijwel ieder succesvol bedrijf om zoveel mogelijk te…
Op weg naar datagedreven werken: investeren, experimenteren, leren en transformeren
Eén tot vijf regels code, dat is volgens Optimizely de gemiddelde lengte van een experiment dat wordt opgezet door haar…
Klantkennis als voorwaarde voor bedrijfsgroei en innovatie
Het ROAR-model uitgelegd aan de hand van Tell SellIn de 15 jaar dat het Nederlandse bedrijf Tell Sell actief was…
Van optimaliseren voor geld naar optimaliseren voor de gebruiker
Het personaliseren van informatie is een onderwerp dat steeds vaker (kritisch) in het nieuws is, maar tegelijkertijd ook steeds vaker…
Ethiek, transparantie en marketing voor of tegen de consument
We zijn irrationeel. Dan Ariely, Behavioral Economics professor aan de Duke University, noemt ons zelfs ‘predictably irrational’. Hij verwijst in…