Mediastrateeg, hart voor media. Eenpitter met orkaankracht. Mediastrategie is hoe consumenten denken en doen. Eerst analyse: bij voorkeur met veel te veel data. Strategische keuzes en implementatie vanuit 30 jaar ervaring. Sinds 1999 Opmaat media consultancy, vooral in fmcg. Daarvoor 15 jaar Universal Media en Initiative Media, wv. 8 jaar directie/eindverantwoordelijk. Bij SpinAwards in jury vanaf 2003; bijgedragen aan ontwikkeling Beste Jong Talent sinds 2010
Vormen online en print een betere combi dan ieder apart?
In een recent onderzoek binnen het MKB wordt geconstateerd dat print en online/social media in feite niet los van elkaar…
Ergens tijd aan besteden is wat anders dan aandacht
Recente onderzoeken geven aan dat er meer tijd besteed wordt aan online dan aan klassieke media zoals televisie. "Eindelijk!", zeggen…
De echte piek in de vakantie in Nederland
Hoe zit het met de mediaconsumptie in vakantietijd? Je hoort veel over de vakantiepiek, je maakt het mee op de…
De multimedia-inzet van Alpe d’HuZes
Na 6 jaar meer dan 30 miljoen euro budget, voor een goed doel: hoe werkt dat uit in multimedia? in…
Snelle aanpassing in radio-inzet leidt tot verdubbeling van online bezoek
Betere afstemming van werkwijzen in online en classic media leidt dit tot fiks hoger resultaat Je hoort het vaak op…
Big Data versus 3 decimalen achter de komma
Op de keeper beschouwd blijft het een vreemd verschijnsel van deze tijd: enerzijds worden megabudgetten in klassieke media ‘weggezet’, anderzijds…
Waarom het Media Standaard Survey tekortschiet
Er is veel te doen over en in het mediavak. Op klassieke media is de laatste jaren druk uitgeoefend om…