Hendrik Westerhuis is bij Spotler NL actief als content marketeer. Hendrik schrijft, ontwikkelt en publiceert blogs, eGuides, interviews, klantcases en whitepapers. In zijn content gaat hij vaak in op de uitkomsten van marketingonderzoek. En hij inspireert marketeers graag met nieuwe inzichten en bewezen marketingtechnieken.
E-mail al 50 jaar een bijzonder krachtig communicatiekanaal
Ergens in de tweede helft van 1971 gebruikte softwareontwikkelaar Raymond Tomlinson als eerste het @-teken in een elektronisch bericht. En…
Alle e-mailmetrics blijven stijgen
Op 29 juni 2021 publiceerden Spotler en Tripolis de Nederlandse E-mail Marketing Benchmark 2021. Deze benchmark is een volledige analyse…
Mailings versturen tijdens kantooruren hoeft echt niet meer #spon
Uit het Nationaal E-mail Onderzoek 2019 blijkt dat Nederlanders hun mailings het liefst buiten kantooruren lezen. En dan gaat het niet alleen…
Marketing automation niet populair onder kleine B2B-organisaties
Veel B2B-organisaties zijn nog druk bezig om de investering in marketing automation te vertalen naar meer omzet door goede leads.…
Webwinkeliers laten belangrijke e-mailcampagnes links liggen #spon
Uit het E-commerce Marketing Trendrapport 2019 dat tijdens de Webwinkel Vakdagen is gelanceerd, blijkt dat slechts 55 procent van alle…
E-mail is het ultieme waardegestuurde kanaal
Deze mooie uitspraak is afkomstig van e-mailconsultant Jordie van Rijn. Jordie is één van de drie experts die de conclusies…
Nationaal E-mail Onderzoek 2017: E-mail meest efficiënte en betrouwbare kanaal voor aankopen
Vandaag verschijnt de vijfde editie van het Nationaal E-mail Onderzoek 2017. Ik heb alvast een aantal van de uitkomsten van het…
Na 4 jaar onderzoek: wat zijn de trends in ons e-mailgedrag?
Dit jaar is het Nationaal E-mail Onderzoek voor de vierde keer gehouden. Door onderzoeksbureau CG Selecties werd sinds 2013 jaarlijks aan…