Harmke Oudenampsen

Eigenaar / videospecialist bij Zakelijk in Beeld

Snel in beeld zijn bij je klant, een video maken om personeel te werven door te laten zien wat je doet of het werk van een collega in het buitenland dichtbij brengen. Harmke weet hoe je dat eenvoudig en professioneel zelf kan doen, zodat je niet altijd een cameraploeg hoeft in te huren. Harmke is smartphone-video-expert, landelijk voorloper en internationaal pionier op het gebied van mobile storytelling, oftewel simpel en snel verhalen vertellen met je telefoon. Ze is een veelgevraagd spreker over dé grote online trend van dit moment: authentieke korte video's maken met je smartphone. Samen met haar compagnon traint ze met Zakelijk in Beeld de Nederlandse ambassades wereldwijd, universiteiten, ziekenhuizen, gemeenten, ministeries en het bedrijfsleven. Harmke is verslaggever geweest bij o.a. het NOS Journaal en zet haar 20 jaar televisie-ervaring nu in om organisaties op een journalistieke manier te leren filmen met hun smartphone. Sinds 2010 geeft ze training beeldverhalen vertellen op social media. Vanaf 2014 kwam al haar kennis bij elkaar toen de smartphones goed genoeg werden om professionele video's mee te maken. Sindsdien wil ze zoveel mogelijk mensen leren hoe je beter kan filmen met je mobiel. Hoe presenteer je een zakelijk vlog op camera en waar vertel je dan over? Volgens Harmke heb je met je smartphone een compleet productiebedrijf in je broekzak. Je hebt geen technische ploeg nodig, de camera van je smartphone filmt uitzendkwaliteit en je kunt met slimme apps op je smartphone meteen bewerken én publiceren. Om zoveel mogelijk organisaties te leren hoe ze makkelijk hun verhaal kunnen vertellen (live, online of in video) heeft ze in 2019 samen met presentatie-expert en oud-NOS-collega Marije Alma Zakelijk in Beeld opgericht. Dat blijkt nu een schot in de roos. En dat is nog eens bevestigd in de corona-crisis: we zitten midden in een videorevolutie. En als je snel met beeld wil communiceren, pak je gewoon je smartphone!

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!