Hans Slender (1982) is werkzaam als docent/onderzoeker aan de Hanzehogeschool Groningen, Instituut voor Sportstudies en daarnaast zelfstandig adviseur voor sportorganisaties. Hij heeft een kritische blik op het sportwerkveld en is actief binnen de vakgebieden sporteconomie, organisatieverandering, ondernemerschap en evenementen. Ook heeft hij affiniteit met nieuwe media en de mogelijkheden van netwerkvorming binnen de sport.
Topsport en Twitter: Dat kan beter!
Twitter is onder de Nederlandse topsporters aan een opmars bezig. Toch komt er regelmatig een verhaal bovendrijven waarbij het helemaal…
Voetbalclub bestuurd door de crowd
James Surowiecki oppert in zijn boek ‘The wisdom of the crowds’ dat als alle informatie die binnen een groep mensen…
Ambush marketing grote bedreiging voor sportevents
De marketeers van Bavaria hebben natuurlijk goud in handen. Het begon met een flashmob op de tribune tijdens de voorbereiding…
Kunnen communities de fitnessbranche redden?
Het is nog niet zo lang geleden dat binnen de fitnessbranche de bomen groeiden tot aan de hemel. Het starten…
Rabosport eerste met mobile app voor Olympische Spelen 2010: 10.000 downloads
Als een bank beweert de bank van sportend Nederland te zijn, dan moeten zij dit ook waarmaken. Al sinds enkele…
Voetballers moeten juist twitteren!
Gregory van der Wiel van Ajax kwam vorig jaar tweemaal in opspraak vanwege tweets: één keer vanwege stapgedrag tijdens een…
Augmented reality: Dé nieuwe dimensie in de sport?
Volgens trendwatcher Justien Marseille de trend van 2010: augmented reality. Augmented reality is een techniek om met de computer gemaakte…