Gert Huizing

Eigenaar bij Cheetah IA

Gert Huizing is expert in Marketing & Behavioral Intelligence bij Cheetah I&A, zijn eigen bureau. Zijn achtergrond in natuurkunde en marketing past hij toe in data- en gedragsanalyse. Hij adviseert en helpt organisatie meer uit data en marktonderzoek te halen om aanknopingspunten te vinden voor gedragsverandering en marketing. Tegenwoordig past hij politicologie toe in marketing en omgekeerd.

Is marketing nu ook al politiek? (deel 2): maatschappelijke drivers in de Tesla-case

“Alles is politiek,” hoor je steeds vaker. Ook marketing moet eraan geloven: marketeers zullen eraan moeten wennen dat álles politiek is. In deel 1 zagen we dat het niet draait om de mening van mensen, maar om de waarden erachter. In deel 2 bespreken we de Tesla-case: hoe maatschappelijke drijfveren de praktijk sturen.

Is marketing nu ook al politiek? (deel 1): niet de mening, maar waarden erachter

“Alles is politiek,” hoor je steeds vaker. Niet omdat dat zo’n nieuw idee is. Nee, omdat we vaker verrast zijn door de impact van dat inzicht, zeker op plaatsen waar we er niet aan gewend zijn. Ook marketing moet eraan geloven: marketeers zullen eraan moeten wennen dat álles politiek is. Met als voorbeeld de Tesla-case (volgt in deel 2).

Zet data creatiever in: onuitgesproken gedrag is meer waard dan profiel of persona

Precisietargeting, profielen en persona’s kom je nog steeds overal tegen, terwijl hoogleraar marketingwetenschappen Byron Sharp ze toch duidelijk in de ban heeft gedaan.

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!