Geert Docter

Naming and verbal branding strategist bij Globrands

Eind jaren negentig begon ik te freelancen als merknaamcreatief voor Globrands, met een achtergrond als liedjesschrijver voor o.a. Kinderen Voor Kinderen, toetsenman in een poprock-coverband, communicatiewetenschapper, facilitator van groepsprocessen en medewerker bij Verkeer en Waterstaat. Via Globrands stond ik aan de wieg van honderden prachtige merknamen in vele branches en diverse landen. In de jaren 2010 nam ik de rol van naming consultant op me en in 2020 kreeg ik een opdracht van Philips om beschrijvende naamgeving te helpen implementeren in het wereldwijde portfolio van Philips. Halverwege 2023 ben ik teruggekeerd bij Globrands als naamstrateeg. Sinds 2018 geef ik les aan studenten Industrieel Ontwerpen aan de TU Delft over wat een naam doet voor een merk en hoe je de naam vindt die dat het beste doet.

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!