Ik werk als consultant bij Evolve, een bureau dat is gespecialiseerd in het verbeteren van de interne communicatie en interne processen met behulp van interne sociale media. Was voorheen hoofdredacteur bij Marketingfacts en betrokken bij o.a. Online Tuesday en NIMA.
Interne sociale platformen van eigen bodem het vaakst gebruikt
Hoe staat het met de inzet van social media voor interne communicatie binnen Nederlandse organisaties? Uit recent onderzoek dat Evolve voor de derde keer…
Liever databedreven dan datagedreven
Gedreven marketing is mooi, datagedreven marketing iets minder mooi. Want zeg nou zelf: je zit toch wel graag zelf achter…
Jeroen Mirck versterkt Marketingfacts en MarketingTribune
Journalist Jeroen Mirck komt vanaf januari 2018 fulltime de redacties van Marketingfacts en MarketingTribune versterken. Hij gaat zijn tijd gelijkelijk verdelen…
De Nieuwjaarsborrel 2018: schrijf je nu in!
Waarschijnlijk ben je van plan zo ongeveer nú je laptop dicht te klappen om aan de kerstborrel op je werk…
Jeroen Dijkstra (Centraal Beheer): “Dankzij personalisatie altijd relevant voor de klant” #spon
Centraal Beheer zet fors in op personalisatie, o.a. aan de hand van Jeroen Dijkstra. De verzekeraar loopt er inmiddels in…
Milou Slots (Homies): “Wij willen Nederland veiliger maken” #spon
Homies is een startup die handig gebruikmaakt van de lean startup-filosofie én van het internet of things. Niet iedereen zal…
Online Tuesday: nieuwe sponsoren gezocht voor 2018
Acht jaar geleden startte Online Tuesday, een initiatief van en nog steeds bestierd door DQ&A, Traffic4U, Newpeople en Marketingfacts. We…
15 jaar marketing, 15 jaar bloggen
Op 17 november 2002, ’s middags om 13 minuten na twaalven, drukte Marco Derksen op ‘publish’ voor de eerste ‘blogpost’…
Hoe een zuivelmerk met minder televisie-inzet zijn omzet liet groeien [case]
Analytics gaat vaak over online. Het is immers een stuk lastiger om offline communicatie goed te meten. Maar juist vanwege…